Marketing
Automation

1. Consulting w wyborze narzędzi Marketing Automation

Doradzimy Ci w wyborze narzędzi marketing automation. Przeanalizujemy potrzeby Twojego biznesu, porównamy funkcjonalności systemów Marketing Automation i dobierzemy rozwiązanie szyte na miarę Twoich potrzeb.

2. Implementacja Marketing Automation / Customer Data Platform

  • Wybór narzędzia lub audyt obecnego rozwiązania.
  • Integracja: wdrożenie Marketing Automation w Twoim biznesie i połączenie narzędzia z innymi systemami np. CRM w celu zbudowania pełnego widoku klienta.
  • Konfiguracja: zdefiniowanie celów i metryk jakie chcemy osiągać dzięki wykorzystaniu Marketing Automation
  • Strategia komunikacji: opracowanie ścieżek automatyzacji do poszczególnych segmentów, wykorzystując zarówno narzędzia off-site (np. email, SMS) oraz on-site (dynamiczne treści na stronie, wiadomości popup, push, chatboty).
  • Rozwój: polegający na dodawaniu kolejnych źródeł danych, opracowaniu kampanii i contentu, osadzeniu kampanii w narzędziu, testach oraz optymalizacji na podstawie analizy wyników.

 

3. Personalizacja i kampanie marketing automation

  • Personalizacja i segmentacja: Dzięki stworzeniu widoku 360 klienta dopasowujemy treści w kampaniach do poszczególnych segmentów. Wykorzystując dane o użytkownikach zgromadzone w Twoim Customer Data Platform każda realizowana kampania dostarcza spójny i unikalny customer experience, co wpływa pozytywnie na konwersje i lojalność klienta.
  • Działania na stronie: dzięki wykorzystaniu narzędzi on-site takich jak wiadomości push, popupy, formularze, chatboty, silniki rekomendacji produktów zwiększamy zaangażowanie oraz konwersje. W połączeniu ze stworzoną segmentacją komunikację wzbogacamy dynamicznym contentem dopasowanym do potrzeb klienta i powiązanym z jego wcześniejszą aktywnością.
  • Działania poza stroną: wykorzystując wiadomości email i SMS aktywizujemy i lojalizujemy bazę klientów. Dzięki stworzonym ścieżkom automatyzacji, jesteśmy w bieżąco w kontakcie z użytkownikiem. Dane odnośnie aktywności użytkownika możemy wykorzystywać w kampaniach mediowych zwiększając tym precyzję targetowania naszych działań online.
  • Wsparcie sprzedaży i obsługi klienta: Marketing Automation to nie tylko rozwiązanie dla marketingu. To baza wiedzy o kliencie, która powinna znaleźć się w każdym dziale który ma interakcję z klientem. Dział sprzedaży, CC lub BOK powinien korzystać z informacji klienckich. Dzięki tej wiedzy możemy nie tylko automatyzować działania marketingowe ale również obsługę klienta oraz działania przedsprzedażowe, zanim użytkownik trafi do handlowca.

4. Optymalizacja Marketing Automation

Skuteczność działań Marketing Automation polega na ciągłych testach i analizie wyników w celu wprowadzania optymalizacji. Usprawnienia dotyczą narracji, szaty graficznej, reguł komunikacji i kanałów komunikacji. Dzięki bieżącemu obserwowaniu jak segmenty klientów reagują na kampanie, możemy na bieżąco reagować wprowadzając zmiany. Rozwijamy narzędzia poprawiając ich skuteczność w generowaniu konwersji i zaangażowaniu klienta. Jednocześnie rozwijając Customer Data Platform i rozbudowując widok 360 klienta możemy prowadzić prawdziwą komunikację multichannel.

Narzędzia, z którymi pracujemy:

Case Study międzynarodowego klienta z branży retail

 

Wyzwania

Nasz klient posiadał dużą bazę użytkowników, która wymagała aktywacji i lojalizacji. Ponad połowa zakupów online to transakcje jednorazowe.  Problemem był też tzw. „churn”, czyli odpływanie klientów z biznesu.

 

Dane

  • Dane z serwisu ecommerce, CRM klienta oraz dane z działań mediowych
  • Dane offline ze sklepów stacjonarnych

 

Nasze działania

W pierwszej kolejności zajęliśmy się segmentacją bazy klienta, aby następnie ustawić odpowiednie ścieżki komunikacji SMS oraz Email. W rezultacie, aby maksymalnie zaangażować klientów do ponownych zakupów wykorzystaliśmy wiele rodzajów kampanii automatycznych:

 

  • Komunikacja welcome (onboarding klienta)
  • Porzucony koszyk
  • Porzucona strona
  • Replenishment
  • Kupony rabatowe
  • Zapis do newslettera
  • Kampanie anty-churn
  • Newslettery

Aby zwiększyć konwersje na samej stronie internetowej wykorzystaliśmy narzędzia on-site, które poprawiły konwersje. Wykorzystane narzędzia:

 

Efekty

  • Kilkunastokrotny zwrot z inwestycji działań Marketing Automation – koszt narzędzia oraz zespołu obsługującego narzędzie zwrócił się błyskawicznie.
  • ROI na poziomie 4,9 z samej komunikacji email automation
  • W porównaniu do wcześniejszych jednorazowych kampanii email, komunikacja automatyczna do posegmentowanej bazy osiągnęła wyniki:
    • 7 krotnie wyższy open rate wiadomości
    • 2 krotni wyższy współczynnik CTR
    • prawie 4 krotnie wyższy współczynnik CR

 

 

Skontaktuj się i zobacz jak możemy Ci pomóc w obszarze automatyzacji marketingu.

 

kacper.gilarowski@k2precise.pl

Skontaktuj się na LinkedIn

Porozmawiajmy

Zostaw nam kontakt do siebie. Odezwiemy się wkrótce.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5