Od treści do biznesu: Jak content marketing kreuje e-commerce w Polsce – wyzwania, budżety i trendy – raport „Content w e-commerce”.
Największym wyzwaniem w realizacji strategii jest znalezienie autorów-ekspertów w danej dziedzinie, unikanie duplikacji i regularne tworzenie oraz publikowanie treści. Dodatkowo ponad 70 proc. e-commerce’ów przewiduje znaczny wpływ AI na treści w niedalekiej przyszłości. To niektóre wnioski z Raportu Altavia Kamikaze + K2 (dawniej K2 Precise) „Content w E-commerce 2023”.
Z naszej perspektywy jednym z ciekawszych pytań jest to dotyczące wyzwań w realizacji strategii content marketingowej. Tutaj najczęściej wskazywanym problemem jest brak copywriterów z wystarczająco dużą wiedzą na temat danej branży (43 proc.), na drugim miejscu jest duplikacja treści ok. 33 proc.), regularność
publikacji (29 proc.) i wysokie koszty (28 proc.).
Maciej Zawacki, Joanna Zawadzka, Izabela Retka oraz Katarzyna Chmielewska-Walas CM Team Leader to doświadczeni specjaliści pracujący w branży od lat. Odpowiadają za tworzenie najwyższej jakości treści dla naszych Klientów. Ich obszar działania obejmuje wszechstronną pracę nad materiałami, w tym analizę i selekcję tematów artykułów, tworzenie konspektów, zlecanie tekstów, ich redagowanie oraz precyzyjną weryfikację merytoryczną i ortograficzną, zawsze z uwzględnieniem optymalizacji pod kątem SEO.
1. Wstęp od autorów
2. Jak wygląda produkcja treści dla e-commerce?
3. Jaką rolę pełni content w strategiach marketingowych?
4. Czy e-commercy planują zwiększenie wydatków na treści?
5. Jakie formy contentowe najczęściej tworzy się w sklepach internetowych, które są najskuteczniejsze?
6. Jak e-commercy mierzą skuteczność swoich działań contentowych?
7. Korzystanie z AI przy tworzeniu treści – jak wygląda teraz, a jak będzie wyglądać w przyszłości
8. Kto wziął udział w badaniu – demografia, branże, wielkość biznesu
Raport Altavia Kamikaze + K2 (dawniej K2 Precise): Content w e-commerce 2023 jest analizą odpowiedzi i wypowiedzi przedstawicieli Dyrektorów, Head of CM, Managerów Marketingu ecommerce marek z takich branż jak m.in. beauty, biżuteryjna, budowlana, dom i ogród, edukacyjna, elektroniczna, farmaceutyczna, finansowa, FMCG, książkowa, medyczna, odzieżowa, płatności, samochodowa, sportowa, turystyczna i wyposażenia wnętrz. Ponad połowa respondentów – 51,5 proc. – zadeklarowała, że pracuje w dużej firmie. 26,7 proc. ankietowanych zaznaczyło, że pracuje w średniej firmie, a blisko 22 proc. to przedstawiciele małych firm
Raport oparty jest na ekspertyzie agencji Altavia Kamikaze + K2 (dawniej K2 Precise), która stawia na innowacje oraz dobre decyzje poparte danymi w reklamie. Wspiera marki w tworzeniu spójnego planu działań komunikacyjnych i w osiąganiu ponadprzeciętnych wyników.
Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.
Więcej w Polityce CookiesOtrzymasz praktyczne porady i przykłady, jak osiągać lepsze efekty w marketingu. Całkowicie bezpłatnie.