Content marketing
w e-commerce 2023
Pobierz raport Altavia Kamikaze + K2

Od treści do biznesu: Jak content marketing kreuje e-commerce w Polsce – wyzwania, budżety i trendy – raport „Content w e-commerce”.

Największym wyzwaniem w realizacji strategii jest znalezienie autorów-ekspertów w danej dziedzinie, unikanie duplikacji i regularne tworzenie oraz publikowanie treści. Dodatkowo ponad 70 proc. e-commerce’ów przewiduje znaczny wpływ AI na treści w niedalekiej przyszłości. To niektóre wnioski z Raportu Altavia Kamikaze + K2 (dawniej K2 Precise) „Content w E-commerce 2023”.

Content jest ważny
Blisko 80% uczestników badania stwierdza, że content marketing jest ważnym lub bardzo ważnym elementem całościowej strategii marketingowej. W dobie rewolucji AI pozostaje wciąż pytanie, jak tworzyć wartościowe treści, które zrealizują zakładane cele biznesowe.
Czy managerowie sklepów korzystają z AI? Prawie połowa nie korzysta z AI wcale. Osoby, które wspierają się sztuczną inteligencją, szukają głównie inspiracji, tylko 19% za pośrednictwem AI tworzy treści.
Skuteczność działań
Jako najbardziej skuteczne oceniane są treści wewnętrzne.

Z naszej perspektywy jednym z ciekawszych pytań jest to dotyczące wyzwań w realizacji strategii content marketingowej. Tutaj najczęściej wskazywanym problemem jest brak copywriterów z wystarczająco dużą wiedzą na temat danej branży (43 proc.), na drugim miejscu jest duplikacja treści ok. 33 proc.), regularność
publikacji (29 proc.) i wysokie koszty (28 proc.).

Od ponad 10 lat zajmuje się SEO zarówno dla dużych jak i małych marek z różnych branż m.in. bankowo-finansowej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej, telekomunikacyjnej, FMCG, turystycznej i e-commerce. Na co dzień pomaga klientom w rozwoju organicznym zarówno na rynkach lokalnych jak i globalnych. Począwszy od rekomendacji dotyczących strategii i SEO, a skończywszy na miesięcznych działaniach. Odpowiedzialny za zespół specjalistów prowadzących kampanie w wyszukiwarkach. Obsługiwane projekty, każdego miesiąca generują dziesiątki milionów sesji organicznych.

Maciej Zawacki, Joanna Zawadzka, Izabela Retka oraz Katarzyna Chmielewska-Walas CM Team Leader to doświadczeni specjaliści  pracujący w branży od lat. Odpowiadają za tworzenie najwyższej jakości treści dla naszych Klientów. Ich obszar działania obejmuje wszechstronną pracę nad materiałami, w tym analizę i selekcję tematów artykułów, tworzenie konspektów, zlecanie tekstów, ich redagowanie oraz precyzyjną weryfikację merytoryczną i ortograficzną, zawsze z uwzględnieniem optymalizacji pod kątem SEO. 

Agenda

1. Wstęp od autorów
2. Jak wygląda produkcja treści dla e-commerce?
3. Jaką rolę pełni content w strategiach marketingowych?
4. Czy e-commercy planują zwiększenie wydatków na treści?
5. Jakie formy contentowe najczęściej tworzy się w sklepach internetowych, które są najskuteczniejsze?
6. Jak e-commercy mierzą skuteczność swoich działań contentowych?
7. Korzystanie z AI przy tworzeniu treści – jak wygląda teraz, a jak będzie wyglądać w przyszłości
8. Kto wziął udział w badaniu – demografia, branże, wielkość biznesu


Pobierz bezpłatny raport
Uzupełnij dane, aby wyświetlić link do raportu PDF
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Obejrzyj nagranie webinaru
Content w e-commerce 2023
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Jowita Dykas, Senior Digital Marketing Manager, PLAY
Bez contentu nie ma sprzedaży - to jest pierwsze co nasuwa mi się do głowy, kiedy myślę o codziennych projektach usprawniających ścieżkę Klienta na stronie. W dobie gdy społeczeństwo czyta coraz mniej, istotne jest budowanie stron oraz treści w oparciu o słowa kluczowe. To właśnie one docelowo prowadzą użytkownika do konwersji. Bardzo ważne jest to, aby rozbudowywać treści na stronach sprzedażowych wraz z ich cyklicznym recyklingiem. Na play.pl dbamy o treści na stronach sprzedażowych. Dodatkowo rozbudowujemy treści na dedykowanym blogu Play Expert, gdzie użytkownik może się zapoznać z najnowszymi nowinkami technologicznymi. W przyszłości planujemy mocniej rozbudowywać zespół contentowy aby lepiej odpowiadać na zmiany w wyszukiwarce Google. Ruch organiczny był, jest i będzie w dalszym ciągu bardzo ważnym źródłem konwersji.
Mateusz Rzetecki, SEO & CM Director
– Z raportu jednoznacznie wynika, że na rynku istnieje zapotrzebowanie na content wysokiej jakości, ekspercki, ale również content precyzyjny. Marketerzy chcą mierzyć wyniki działań contentowych przede wszystkim ilością wejść na stronę. Żeby notować tu satysfakcjonujące wyniki, nie wystarczy po prostu tworzyć treści. Strategia contentowa musi być poparta dokładną analizą SEO. Umożliwia ona zaplanowanie działań, ale niezbędna jest również w czasie realizacji, a przede wszystkim weryfikacji i pomiaru efektów prowadzonych działań.
Tomasz Kohsek, Niezależny Ekspert ds. e-commerce i marketingu
- Podejmując decyzję, które formy contentu są warto uwagi, gdzie je rozwijać, jak mocno stawiać na określony obszar komunikacji, należy (co też nie jest normą, szczególnie w młodszych organizacjach) pracować z danymi. Mierzyć, testować, poprawiać, szukać tego co przynosi najlepsze oczekiwane efekty. U jednych jest to budowanie określonych zasięgów, inni chcą zwiększyć poziomy sprzedaży. Zdefiniowanie konkretnych celów pozwoli dopiero jasno odpowiedzieć sobie jak i jaki content tworzyć. Ile na to wydać budżetu, ile na to poświęcić zasobów wewnętrznych (co też jest kosztem, a nie wszyscy o tym pamiętają).
Katarzyna Chmielewska-Walas, Content Team Leader
– Wyniki raportu pokrywają się z naszymi obserwacjami. Waga contentu nie jest kwestionowana. Problemem bywają koszty, konsekwencja i regularność w prowadzonych działaniach. Najczęściej jednak problemem jest znalezienie autora, który wystarczająco dobrze zna się na danej branży. Nie bez powodu w K2 Precise nieustannie rozwijamy portfolio naszych piszących ekspertów.
Sebastian Baliński, SEO Growth Lead, printify.com
- Odkąd zacząłem pracować w startupach, jestem zwolennikiem tworzenia wewnętrznych zespołów marketingowych (w tym contentowych). Myślę, że kiedy jest się blisko produktu i dobrze się go pozna, kiedy ma się ułatwiony i szybki dostęp do wewnętrznych badań, opinii klientów, zespołów customer support – tworzone treści są lepsze. Komunikacja pomiędzy zespołami często jest dużo prostsza i bardziej przejrzysta niż w przypadku relacji klient – agencja. Z drugiej strony, jeśli nie ma się jeszcze zbudowanego zespołu – albo jeśli zasoby są jeszcze za małe, a zapotrzebowanie za duże – współpraca z agencją może być niezbędna do nabrania rozpędu i generowania wzrostu. Wysoka jakość pracy, dobra komunikacja i stosunki partnerskie to rzeczy, na które zwracałbym uwagę przy podejmowaniu współpracy z agencją. I długofalowo takie relacje można wypracować.
Previous slide
Next slide
O raporcie

Raport Altavia Kamikaze + K2 (dawniej K2 Precise): Content w e-commerce 2023 jest analizą odpowiedzi i wypowiedzi przedstawicieli Dyrektorów, Head of CM, Managerów Marketingu ecommerce marek z takich branż jak m.in. beauty, biżuteryjna,  budowlana, dom i ogród, edukacyjna, elektroniczna, farmaceutyczna, finansowa, FMCG, książkowa, medyczna, odzieżowa, płatności, samochodowa, sportowa, turystyczna i wyposażenia wnętrz. Ponad połowa respondentów – 51,5 proc. – zadeklarowała, że pracuje w dużej firmie. 26,7 proc. ankietowanych zaznaczyło, że pracuje w średniej firmie, a blisko 22 proc. to przedstawiciele małych firm

W raporcie opisane są trendy, wyzwania, z którymi na co dzień spotykają się marki kwestie budżetowe czy wpływ sztucznej inteligencji. Raport porusza również kwestie form contentu, które przyniosły największe i najmniejsze korzyści do tej pory/najsłabiej i czy realizują cele strategii?

Raport oparty jest na ekspertyzie agencji Altavia Kamikaze + K2 (dawniej K2 Precise), która stawia na innowacje oraz dobre decyzje poparte danymi w reklamie. Wspiera marki w tworzeniu spójnego planu działań komunikacyjnych i w osiąganiu ponadprzeciętnych wyników.

Niebawem zostanie opublikowana data webinaru, podczas którego jeden z autorów raportu – Mateusz Rzetecki – omówi wyniku przeprowadzonego badania oraz odpowie na pytania.

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5