Analiza sytuacji na kilkunastu rynkach wykazała, że nie ma prostego sposobu na precyzyjne zdefiniowanie międzynarodowej grupy zawodowej mechaników, przy jednoczesnym zminimalizowaniu dotarcia poza wyznaczony target.
Potrzebowaliśmy sposobu na mądre i bardzo precyzyjne targetowanie.
Postawiliśmy na nieszablonowe metody dotarcia:
Na Facebooku skupiliśmy się na wyszukiwaniu granularnym osób, które w statusie zawodowym miały wpisane: mechanik. W efekcie powstała nieliczna (42k), ale bardzo precyzyjna, wręcz punktowo dobrana grupa odbiorców. Grupę tę następnie poszerzyliśmy o podobnych odbiorców (Lookalike audiences).
Na YouTube i w Google Display Network (GDN) zastosowaliśmy wyszukiwanie na podstawie wykluczeń, aby dotrzeć do osób zainteresowanych samochodowymi częściami zamiennymi – ale tylko wewnętrznymi. W ten sposób maksymalnie zbliżyliśmy się do osób, które realnie potrzebowały tych, a nie innych części zamiennych.
Wybraliśmy dwa formaty reklamy digitalowej: film video i statyczny banner.
Zaplanowaliśmy kampanię na najbardziej efektywną częstotliwość i jako optymalizację częstotliwości zastosowaliśmy sekwencję formatów – każdy odbiorca, który obejrzał video miał również wyświetlony format statyczny.
Zasięg kampanii dwukrotnie wyższy niż estymowany
Wysoki stosunek obejrzeń całego video do jego wyświetleń potwierdza dobór target grupy.
Wysoki stosunek kliknięć do wyświetleń wskazuje, że trafiliśmy dokładnie do naszych odbiorców.
50
Zrealizujemy międzynarodową kampanię zasięgową, dostosowaną do specyfiki poszczególnych rynków i realizującą Twoje KPI ze skutecznością wyższą niż zakładane estymacje.
Stworzymy precyzyjne segmenty użytkowników i dostosujemy pod nich odpowiednią komunikację w social mediach. Zoptymalizujemy koszty Twoich kampanii zachowując ich efektywność.