Jak precyzyjnie dotrzeć do grupy specjalistów na 14 rynkach? Case study FILTRON

Wyzwanie marki

Producent uznanych w całej Europie filtrów marki FILTRON postanowił zrobić kampanię digital w 14 krajach Starego Kontynentu. Oprócz dużej liczby rynków wyzwaniem była specyficzna ścieżka nabycia samego produktu: za filtry samochodowe płaci konsument (B2C), ale z reguły wybiera je i rekomenduje mechanik (B2B), który zajmuje się samochodem konsumenta – i to do niego postanowiliśmy skierować naszą kampanię.

Redakcja K2 Precise

  1. Dane

    Analiza sytuacji na kilkunastu rynkach wykazała, że nie ma prostego sposobu na precyzyjne zdefiniowanie międzynarodowej grupy zawodowej mechaników, przy jednoczesnym zminimalizowaniu dotarcia poza wyznaczony target.
    Potrzebowaliśmy sposobu na mądre i bardzo precyzyjne targetowanie.

  2. Wnioski

    Postawiliśmy na nieszablonowe metody dotarcia:
    Na Facebooku skupiliśmy się na wyszukiwaniu granularnym osób, które w statusie zawodowym miały wpisane: mechanik. W efekcie powstała nieliczna (42k), ale bardzo precyzyjna, wręcz punktowo dobrana grupa odbiorców. Grupę tę następnie poszerzyliśmy o podobnych odbiorców (Lookalike audiences).
    Na YouTube i w Google Display Network (GDN) zastosowaliśmy wyszukiwanie na podstawie wykluczeń, aby dotrzeć do osób zainteresowanych samochodowymi częściami zamiennymi – ale tylko wewnętrznymi. W ten sposób maksymalnie zbliżyliśmy się do osób, które realnie potrzebowały tych, a nie innych części zamiennych.

  3. Strategia

    Wybraliśmy dwa formaty reklamy digitalowej: film video i statyczny banner.
    Zaplanowaliśmy kampanię na najbardziej efektywną częstotliwość i jako optymalizację częstotliwości zastosowaliśmy sekwencję formatów – każdy odbiorca, który obejrzał video miał również wyświetlony format statyczny.

  4. Efekt

    Facebook: Zasięg

    +315%

    Zasięg kampanii dwukrotnie wyższy niż estymowany

     

     

    You Tube: VTR

    65%

    Wysoki stosunek obejrzeń całego video do jego wyświetleń potwierdza dobór target grupy.

    GDN: CTR
    +40%

    Wysoki stosunek kliknięć do wyświetleń wskazuje, że trafiliśmy dokładnie do naszych odbiorców.

    Koszt pojedynczego wyświetlenia zmniejszyliśmy o połowę.

    50

    Fill 1 Created with Sketch.
Zasięgowe kampanie na wielu rynkach

Zrealizujemy międzynarodową kampanię zasięgową, dostosowaną do specyfiki poszczególnych rynków i realizującą Twoje KPI ze skutecznością wyższą niż zakładane estymacje. 

Analiza danych i optymalizacja działań

Stworzymy precyzyjne segmenty użytkowników i dostosujemy pod nich odpowiednią komunikację w social mediach. Zoptymalizujemy koszty Twoich kampanii zachowując ich efektywność. 

 

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5