Jak skutecznie zwiększyć przychód w e-commerce? Case Study OCHNIK

Wyzwanie

W drugim kwartale 2020 roku wiele firm z sektora handlowego (również tych posiadających kilka kanałów sprzedaży) borykało się z problemami związanymi z pandemicznymi obostrzeniami i zamknięciem sklepów. W celu wykorzystania rosnącego potencjału w kanale online, wspólnie z marką OCHNIK, zrewidowaliśmy obecną strategię – pamiętając cały czas o zachowaniu odpowiedniego wskaźnika koszt/przychód. Biorąc pod uwagę, że pomiar sprzedaży z Facebooka odbywa się za pośrednictwem Google Analytics, w dużym stopniu postanowiliśmy skupić się na optymalizacji krzyżowej.

Redakcja K2 Precise

  1. Dane

    „Paliwem” zasilającym emisję kampanii były dane pozyskiwane na bieżąco z różnych źródeł. Punktem wyjścia naszych działań była zatem optymalizacja i automatyzacja procesu przekazywania informacji z Facebooka do Google Analytics. Pozwoliło nam to na łatwy transfer danych zawierających dane o platformie, umiejscowieniu oraz nazwie poszczególnych kampanii oraz zestawów reklam. Dzięki temu mogliśmy stale analizować efektywność poszczególnych rozwiązań i alokować budżety.

    Na bieżąco konfrontowaliśmy też dane z Google Analytics z wynikami dostępnymi w Atrybucji Facebooka, która przy odpowiednio przypisanej konwersji potrafi dać znacznie szerszy wgląd w działania reklamodawcy.

    Panel Facebooka + Google Analitycs + Atrybucja Facebooka = lepsze rezultaty.

  2. Wnioski

    Dzięki ciągłemu analizowaniu danych pozyskiwanych z 3 różnych źródeł oraz realizowaniu kampanii w trybie Test & Learn, planowaliśmy stworzyć strukturę konta, która pozwoli nam nie tylko zrealizować oczekiwania Klienta określone wskaźnikami koszt/przychód, ale wygenerować najlepsze w historii marki OCHNIK rezultaty.

  3. Strategia

    Wyszliśmy od integracji danych z trzech różnych systemów – to zapewniło podstawę do przeprowadzania relewantnych testów, mających wpływ na usprawnianie wyników.
    Stopniowo wdrażaliśmy nowe formaty reklamowe oraz ich kombinacje.

    Usprawnialiśmy remarketing i prospecting dynamiczny, przepływ użytkownika w lejku zakupowym, kierowanie reklam oraz wybór odpowiednich umiejscowień dla konkretnych etapów lejka i formatów.

    Wszystko w oparciu o zebrane w różnych systemach dane.

  4. Efekty

    Spadek wskaźnika koszt/przychód

    -11%

    Optymalizacja w oparciu o trzy źródła danych pozwoliła na obniżenie wskaźnika KP, przy zwiększonej skali przychodów.

    Wzrost ruchu

    +82%

    Dzięki wykorzystaniu nowych formatów i optymalizacji, znacznie zwiększyliśmy wolumen ruchu, przy zachowaniu jakości sesji.

    Wzrost przychodów z Facebooka w Google Analytics

    Wzrost przychodu mierzonego w Google Analytics w modelu last-click tylko ze źródeł pochodzących z ekosystemu Facebooka. Okres analizy: Q1 wobec Q2 2020.

    141

    Fill 1 Created with Sketch.

Co możemy zrobić dla Ciebie

Zaawansowane narzędzia analityczne

Dzięki autorskim narzędziom analitycznym przeanalizujemy działania Twojej konkurencji, a następnie zaproponujemy efektywną i sprawną optymalizację budżetu reklamowego. 

Analiza ruchu w Twoim serwisie

Przeanalizujemy ruch w Twoim serwisie pod kątem zakładanych celów.

Konsultacje SEO

Dzięki naszemu bieżącemu wsparciu Twój serwis będzie zawsze spełniał aktualne wymagania Google – będzie mógł skutecznie konkurować w wynikach wyszukiwania.

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5