Jak strategie oparte na segmentacji podniosą ROI w moim e-commerce?

Wyzwanie marki

Duża sieć handlowa postawiła agresywne cele sprzedażowe w kanale e-commerce. Wyzwaniem była poprawa współczynników konwersji w tym kanale.

Redakcja K2 Precise

  1. Dane

    Przeanalizowaliśmy dane z Google Analytics, zestawiliśmy je z danymi sprzedażowymi oraz wydatkami na digital. Stworzyliśmy zestaw dashboardów, dzięki którym mieliśmy szybki i czytelny wgląd w najistotniejsze KPI oraz najświeższe dane z e-sklepu klienta.

  2. Wnioski

    Brakowało dobrej segmentacji użytkowników e-sklepu, mimo że odwiedzało go miesięcznie kilkaset tysięcy klientów. Dotychczasowe kampanie digital generowały ruch głównie nowych użytkowników. Przeprowadziliśmy kampanie próbne oparte na strategiach dostosowanych do 4 segmentów testowych – w zależności od etapu na ścieżce zakupowej klienta e-sklepu. Kampanie próbne przyniosły rewelacyjne efekty – w pierwszych 3 miesiącach testów uzyskaliśmy współczynnik konwersji wyższy o ponad 75% w porównaniu z poprzednim okresem, przy jednoczesnym podwyższeniu ROI o 26%. Podjęliśmy decyzję, aby nowe podejście segmentacyjne wprowadzić dla całości działań e-sklepu.

  3. Strategia

    W pierwszej kolejności zajęliśmy się przebudowaniem kampanii search, shopping i display pod kątem nowej segmentacji użytkowników. Zastosowaliśmy zróżnicowane przekazy reklamowe dostosowane do etapu ścieżki zakupowej użytkownika. Kolejnym krokiem było wyznaczenie odpowiednich celów kampanii dla każdego z segmentów oraz znalezienie najlepiej pasujących strategii stawek w kampaniach SEM. Poza celem sprzedażowym, ustawiliśmy również KPI dotyczący pozyskania nowych użytkowników. Nową strategię segmentów zastosowaliśmy również w kampaniach programatycznych.

  4. Efekty

    Wzrost przychodów

    187%

    Przychody w e-sklepie wzrosły o 187% rok do roku.

    Wzrost wartości koszyka

    50%

    Dzięki lojalizacji klientów wartość koszyka wzrosła o 50%.

    Zwrot z reklamy

    Podnieśliśmy ROI z kampanii digital o 66%.

    66

    Fill 1 Created with Sketch.

Co możemy zrobić dla Ciebie

Analiza użytkowników e-sklepu

Dane o wyszukiwaniach Twoich konsumentów zestawimy z Twoimi danymi własnymi, takimi jak: baza CRM, Google Analytics, prowadzone kampanie. Poszukamy istotnych statystycznie wzorców zachowań, wyraźnych motywacji konsumenckich. Sformułujmy z nich najważniejsze wnioski.

Segmentacja użytkowników e-sklepu

Zrobimy segmentację użytkowników w oparciu o ich zachowania na stronie, etap na ścieżce zakupowej, inne zmienne. Wyodrębnimy segmenty użytkowników o wysokim potencjale ze względu na Twój cel.

Strategia marketingu precyzyjnego

Stworzymy odrębną strategię zakupową dla każdego z segmentów. Dotrzemy do nich z precyzyjnym komunikatem, odpowiednio dopasowaną reklamą w miejscu i czasie, gdy tego potrzebują. Przy założeniu optymalizowania ROI.

Wnioski i optymalizacja

Będziemy udoskonalać rozwiązania dzięki danym z Twoich kampanii. Uczący się model zakupowy będzie maksymalizować wydatki tam, gdzie znajdzie największy potencjał zakupowy Twoich konsumentów. Dzięki temu nie będziemy przepalać Twojego budżetu. Stworzymy zestaw przyjaznych dashboardów z kluczowymi informacjami.

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5