Przeprowadziliśmy analizę UX za pomocą heatmap, mousetrackingu i nagrań wykorzystując narzędzie Hotjar oraz dane z Google Analytics. Zbadaliśmy rzeczywiste interakcje w obrębie elementów, które uległy zmianie.
Zwiększenie widoczności wyszukiwarki wewnętrznej na stronie głównej poprawiło jej wykorzystanie o 19%. Zmiana wyglądu kafli produktowych w listingach zwiększyła o 30% ruch do stron produktowych. Dane z Hotjara potwierdziły – użytkownicy chętnie korzystają z filtrów kategorii produktowych. Listy produktów sprawdzają się lepiej, gdy są umiejscowione wyżej na stronie, zaś opis produktu bezpośrednio na jego karcie. Ponadto skrócenie stron produktowych sprawiło, że więcej użytkowników docierało do sekcji podobnych produktów, a to z kolei o 30% zwiększyło przejścia na inne strony produktowe.
Zarekomendowaliśmy jeszcze mocniejsze zwiększenie ekspozycji wyszukiwarki wewnętrznej, zmniejszenie banera na rotatorze, który zajmował pierwszy ekran. Zarekomendowaliśmy również przetestowanie innej kolejności kafli w nawigacji oraz zmianę nazw 3 kategorii, które nie były jednoznaczne, zwiększenie widoczności panelu wyboru sklepu oraz objaśnienie korzyści jego użycia. Ponadto zaleciliśmy przeprowadzenie testów A/B dla spersonalizowanych list okazji.
15%
Czas sesji wydłużył się o 15%. Ponadto współczynnik odrzuceń spadł z 45% do 41%.
33%
Czas ładowania strony spadł o 33%.
Przychody wzrosły o 28%, Konwersja sprzedaży wzrosła o 45%.
28
Zbadamy obszary serwisu, po których użytkownicy poruszają się w trakcie procesu zakupowego. Wytypujemy newralgiczne punkty na ścieżce zakupowej. Zarekomendujemy zmiany w serwisie.
Z pomocą heatmap, scrollmap oraz mousetrackingu sprawdzimy zachowania użytkowników na kluczowych stronach np. strona produktowa, strona listingu produktów, strony checkout. Wyodrębnimy elementy, które można poprawić by usprawnić proces zakupu produktu.
Przeanalizujemy formularz zakupowy. Sprawdzimy jakie pola sprawiają problemy użytkownikom. Zaproponujemy zmiany, które mogą wpłynąć na wzrost konwersji na sprzedaż.