Jak grupować klientów mojego e-commerce, by generować wzrosty?

Wyzwanie marki

Księgarnia internetowa postawiła sobie  agresywne cele sprzedażowe. Podwojenie przychodów w ciągu kolejnego roku.

Łukasz Plona

Innovation & Technology Director

  1. Dane

    Zajrzeliśmy do danych w Google Analytics. Połączyliśmy dane o nakładach finansowych na kampanie SEM z danymi o sprzedaży. Dzięki temu wiedzieliśmy, które z nich przynoszą wyższy zwrot z inwestycji, a które są nieopłacalne. Zrobiliśmy też szczegółową analizę w podziale na klientów powracających oraz klientów nowych.

  2. Wnioski

    Dotychczasowa kampanie prowadzone były bez rozróżnienia na klientów dotychczasowych i klientów nowych. Obszar ten miał olbrzymi potencjał do zwiększania efektywności.

  3. Strategia

    Przebudowaliśmy i rozbudowaliśmy konta Google Ads. Wykorzystaliśmy możliwości kampanii typu shopping, które dużo skuteczniej docierają do osób szukających produktów w wyszukiwarce. Przebudowaliśmy pliki feedowe, co pozwoliło nam lepiej zarządzać asortymentem, szybciej reagować na trendy wyszukiwań i wykorzystywać wnioski w kampaniach searchowych. Zrobiliśmy segmentację użytkowników, nie tylko ze względu na nowych i powracających klientów, ale również ze względu na skłonności zakupowe, co pozwoliło nam zróżnicować stawki i zoptymalizować koszt dotarcia. Wprowadziliśmy system dashboardów, w których widzieliśmy na bieżąco realizację zakładanych celów sprzedażowych oraz efektywność poszczególnych kampanii.

  4. Efekty

    Wzrost sprzedaży

    Po 4 miesiącach od wprowadzenia naszych rekomendacji zaczęliśmy osiągać 200% realizacji celów miesięcznych.

    200

    Fill 1 Created with Sketch.

Co możemy zrobić dla Ciebie

Analiza użytkowników e-sklepu

Dane o wyszukiwaniach Twoich konsumentów zestawimy z Twoimi danymi własnymi, takimi jak: baza CRM, Google Analytics, prowadzone kampanie. Poszukamy istotnych statystycznie wzorców zachowań, wyraźnych motywacji konsumenckich. Sformułujmy z nich najważniejsze wnioski.

Segmentacja użytkowników e-sklepu

Zrobimy segmentację użytkowników w oparciu o ich zachowania na stronie, etap na ścieżce zakupowej, inne zmienne. Wyodrębnimy segmenty użytkowników o wysokim potencjale ze względu na Twój cel.

Strategia marketingu precyzyjnego

Stworzymy odrębną strategię zakupową dla każdego z segmentów. Dotrzemy do nich z precyzyjnym komunikatem, odpowiednio dopasowaną reklamą w miejscu i czasie, gdy tego potrzebują. Przy założeniu optymalizowania ROI.

Wnioski i optymalizacja

Będziemy udoskonalać rozwiązania dzięki danym z Twoich kampanii. Uczący się model zakupowy będzie maksymalizować wydatki tam, gdzie znajdzie największy potencjał zakupowy Twoich konsumentów. Dzięki temu nie będziemy przepalać Twojego budżetu. Stworzymy zestaw przyjaznych dashboardów z kluczowymi informacjami.

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5