Analiza prowadzonych działań w telewizji wykazała, że kampanie klienta docierały do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Tymczasem grupy odbiorców usług to 3 wąskie segmenty – demograficznie i psychograficznie różne od siebie.
Rozdzielając kampanię i planując obecność 3 kreacji kierowanych do 3 różnych segmentów niezależnie, jesteśmy w stanie osiągnąć lepsze wyniki dla każdego z segmentów. Zachowujemy przy tym parametry całej kampanii na tym samym poziomie.
Dla każdego z 3 spotów kampanii wybraliśmy inne stacje, inne pory emisji i inną intensywność kampanii. Podzieliliśmy budżet pomiędzy spotami nie proporcjonalnie jak do tej pory, ale kontrolując widownię i zasięg. W trakcie kampanii elastycznie zwiększaliśmy, lub obniżaliśmy intensywność emisji każdego ze spotów, w zależności od realizacji celów.
1,5%
Poprawiliśmy zasięgi każdego z 3 spotów kampanii o 1,5%.
2%
Zwiększyliśmy udział osób z grupy docelowej wśród wszystkich osób, które widziały nasze spoty. Dopasowanie każdego z trzech spotów wzrosło średnio o 2%.
Zaoszczędziliśmy dla klienta 80 tysięcy złotych.
80
Przeanalizujemy Twoje aktywności mediowe i aktywności konkurentów. Oszacujemy budżety mediowe i siłę kampanii. Policzymy SOV i SOS. Wejdziemy w szczegóły – zobaczysz jakich kreacji używają Twoi konkurenci, w jakich kanałach są aktywni, jak planują budżety reklamowe.
Sprawdzimy i zweryfikujemy z Tobą kim jest Twój konsument. Przeanalizujemy jego zachowania mediowe i rolę kanałów komunikacji w zależności od celów kampanii. Zweryfikujemy dotychczasowe kanały dotarcia i zarekomendujemy – jeśli to konieczne – zmiany. Przyjrzymy się całej grupie i jej segmentom – być może warto będzie stworzyć nowe.
Zarekomendujemy najbardziej efektywne rozłożenie budżetów reklamowych. Na poziomie makro – rekomendacja wielkości inwestycji, podział na media, rozłożenie aktywności w czasie. Na poziomie taktycznym – optymalizacja udziałów stacji TV, udziału kopii TV, udziału pór dnia, pozycjonowania oraz siły dotarcia do podsegmentów konsumenckich.