Wdrożenie Google Analytics 4

Ewolucja usług analitycznych Google

Google Analytics 4 zastąpiło na stałe rozwiązane wcześniej znane jako widok App + Web z jednakową strukturą danych ze stron internetowych i aplikacji mobilnych. To zmiana, która była konieczna szczególnie w dużych organizacjach, w których aplikacje przenikają na ścieżce zakupowej klienta równie często, jak i strony WWW.

Zalety wdrożenia

  • Możliwość raportowania danych pochodzących z różnych streamingów np. portalu WWW i aplikacji w jednym narzędziu,
  • Możliwość implementacji constent mode,
  • Model danych oparty na zdarzeniach,
  • Większa liczba automatycznych modeli atrybucyjnych,
  • Bezpłatna możliwość podpięcia Big Query i dostęp do surowych danych,
  • Możliwość przewidywania zachowania użytkownika – algorytmy Google potrafią zgrupować grupę użytkowników, którzy najprawdopodobniej w ciągu 7 dni wykonają pewną akcję np. dokonają zakupu na Twojej stronie.

1 lipca 2023 obecna wersja Google Analytics Universal przestanie odbierać dane. Dla klientów korzystających z wersji płatnej (360) data ta określana jest na 1 października 2023 r.

Pakiety wdrożeniowe

Pakiet Podstawowy Pakiet Optymalny Pakiet Biznes 
Założenie usługi GA4 i konfiguracja ustawień Założenie usługi GA4 i konfiguracja ustawień Założenie usługi GA4 i konfiguracja ustawień
Wdrożenie tagu GA4 przez Google Tag Managera Wdrożenie tagu GA4 przez Google Tag Managera Wdrożenie tagu GA4 przez Google Tag Managera
Wdrożenie zdarzeń mierzących zachowanie użytkownika Wdrożenie zdarzeń mierzących zachowanie użytkownika Wdrożenie zdarzeń mierzących zachowanie użytkownika
Wdrożenie celów na usłudze Wdrożenie celów na usłudze Wdrożenie celów na usłudze
Połączenie usług zewnętrznych (Google Ads, Search Console, Optimize) Połączenie usług zewnętrznych (Google Ads, Search Console, Optimize) Połączenie usług zewnętrznych (Google Ads, Search Console)
Utworzenie głównych zdarzeń (do 5 zdarzeń) Migracja lub utworzenie głównych zdarzeń (do 15 zdarzeń) Migracja lub utworzenie zdarzeń  (powyżej 15 kategorii zdarzeń)
Konsultacje analityczne (do 2h) Konsultacje analityczne (do 4h) Konsultacje analityczne 
  Utworzenie dokumentacji i wymagań pod Data Layer Migracja lub utworzenie tagów sprzedażowych (zakup, dodanie produktu do koszyka, kroki na koszyku, obejrzenie produktu)
  Migracja lub utworzenie tagów sprzedażowych (zakup, dodanie produktu do koszyka, kroki na koszyku, obejrzenie produktu) Migracja lub utworzenie tagów sprzedażowych (zakup, dodanie produktu do koszyka, kroki na koszyku, obejrzenie produktu)
  Konfiguracja niestandardowych wymiarów i metryk Konfiguracja niestandardowych wymiarów i metryk
    Połączenie GA4 z BigQuery
    Utworzenie automatycznych dashboardów 

Proces wdrożenia

Potrzebujesz pomocy w migracji na Google Analytics 4?

Napisz do nas.

Porozmawiajmy

Zostaw nam kontakt do siebie. Odezwiemy się wkrótce.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Aktualności, Analityka

Cookie management – najwyższy czas

Aktualności, Analityka

Migracja z Google Analytics Universal na Google Analytics 4 przy wykorzystaniu obecnej struktury danych (Data Layer)

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5