Reklama na rynkach zagranicznych, jak radzimy sobie z tym w K2 Precise?

22.12.2022 - Aktualności, SEM - Kacper Skrzypiec - Nowak

Google Ads dzięki swemu globalnemu zasięgowi pozwala nam na reklamowanie się także poza granicami Polski. Samo stworzenie kampanii reklamowych na rynki zagraniczne nie różni się niczym od tworzenia kampanii skierowanych na Polskę. W ten sam sposób tworzymy kampanie, grupy reklam, frazy czy same reklamy. Także grupy odbiorców, na jakie możemy kierować reklamy są wspólne dla wszystkich rynków. Oczywiście na etapie tworzenia reklam i fraz niezbędne jest wsparcie klienta w zakresie tłumaczenia tekstów, chociaż w niektórych przypadkach pomaga nam także Google Tłumacz (przede wszystkim w kontekście fraz). Trudniej robi się dopiero na etapie optymalizacji. Oto dlaczego.

Optymalizacja reklamy Google Ads na rynkach zagranicznych

Samo stworzenie kampanii to pierwszy krok, najważniejsza w tym przypadku jest optymalizacja kampanii. Strategie stawek są wspólne dla większości rynków – jednak w celu weryfikacji możliwości, warto skonsultować się z zespołem Google. Także w przypadku benchamarków dla kluczowych parametrów warto poprosić o raporty – w ten sposób odpowiemy sobie na pytanie czy nasze działania są odpowiednio optymalizowane. Benchmarki dla niektórych parametrów mogą się od siebie różnić w zależności od rynku, np.: CTR w niektórych krajach może być niższy/wyższy niż w Polsce, tak samo jak VTR czy współczynnik widoczności. Na niektóre z tych pytań możemy odpowiedzieć sobie sami, korzystając z narzędzi dostępnych w panelu Google Ads – planera słów kluczowych czy planera zasięgu. Wykorzystanie tych narzędzi pozwoli nam także na dokładne oszacowanie kosztów oraz potencjałów. Główna optymalizacja, polegająca na wykluczeniach fraz czy rewizji miejsc docelowych to działania takie same jak w przypadku kampanii na rynku polskim, z tą różnicą, że działamy w innym języku.

 

Dostępność kampanii na rynkach zagranicznych

Ważnym punktem przy planowaniu działań na rynki zagraniczne jest także weryfikacja dostępności niektórych typów kampanii. Wdrożenia Google nie zawsze są takie same dla wszystkich rynków i czasem niektóre typy kampanii mogą być nieaktywne. Oczywiście, może się także zdarzyć sytuacja, w której dany rynek (przede wszystkim zachodni lub dalekowschodni) będzie mieć dodatkowe możliwości, które są niedostępne dla Polski. Przy tej weryfikacji niezbędny będzie kontakt z zespołami Google – zespół może doradzić, jakie są możliwości produktowe danego rynku, a także jakie nowości są przewidywane w najbliższym roku/kwartale.

 

Dla jakich klientów na rynku zagranicznym prowadzimy kampanie Google Ads?

W K2 Precise także realizujemy działania dla klientów na innych rynkach, zarówno tych bliskich (kraje europejskie), jak również dalekich (region MENA czy kraje Ameryki Północnej). Co ważne, działania dla tych klientów to zarówno kampanie nastawione na budowanie świadomości (kampanie Google Display Network i YouTube), jak również działania lead generation (kampanie w sieci wyszukiwania, Performance Max czy Discovery). Co więcej, we wszystkich przypadkach nie są to jedynie pojedyncze kampanie, z klientami działamy długookresowo (3-5 lat). Kampanie mają charakter ongoingowy.

Flagowym przykładem kampanii brandingowych prowadzonych na rynkach zagranicznych jest nasz klient, firma  Filtron. Działania dla Filtron zostały opisane w tym artykule.  Realizujemy je już od blisko 3 lat, rozszerzając zakres o kolejne formaty reklamowe, a także prowadząc działania o innym charakterze – w bieżącym roku reklamowo wspieraliśmy konkurs skierowany do mechaników i pracownikom branży motoryzacyjnej na 13 rynkach europejskich.

W przypadku kampanii lead generation naszym głównym klientem jest firma Meed, mająca swoją siedzibę Zjednoczonych Emiratach Arabskich i działająca w regionie MENA. Wyniki działań dla klienta zostały opisane w tym artykule. W obecnym roku do standardowych kampanii realizowanych dla klienta (kampanii w sieci wyszukiwania i Discovery) dodany został Perfomance Max, co sprawiło, że udało się nam zwiększyć liczbę konwersji o blisko 120% w porównaniu z rokiem 2021, przy jednoczesnym obniżeniu kosztu konwersji o 55%.

 

Jeśli szukasz wsparcia w zakresie reklamy na rynkach zagranicznych dla Twojej firmy – zapraszamy serdecznie do kontaktu. Wiesz już, jak pracujemy. Teraz możesz się o tym przekonać w praktyce! 

SEM Team Leader

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5