Co zmienić w moim e-sklepie, by poprawić doświadczenie zakupu wśród użytkowników?

Wyzwanie marki

Duża sieć handlowa chciała sprawdzić skuteczność wprowadzonych przez nas zmian UX swojego e-sklepu.

Damian Krawczyk

Web Analytics Director

  1. Dane

    Przeprowadziliśmy analizę UX za pomocą heatmap, mousetrackingu i nagrań wykorzystując narzędzie Hotjar oraz dane z Google Analytics. Zbadaliśmy rzeczywiste interakcje w obrębie elementów, które uległy zmianie.

  2. Wnioski

    Zwiększenie widoczności wyszukiwarki wewnętrznej na stronie głównej poprawiło jej wykorzystanie o 19%. Zmiana wyglądu kafli produktowych w listingach zwiększyła o 30% ruch do stron produktowych. Dane z Hotjara potwierdziły – użytkownicy chętnie korzystają z filtrów kategorii produktowych. Listy produktów sprawdzają się lepiej, gdy są umiejscowione wyżej na stronie, zaś opis produktu bezpośrednio na jego karcie. Ponadto skrócenie stron produktowych sprawiło, że więcej użytkowników docierało do sekcji podobnych produktów, a to z kolei o 30% zwiększyło przejścia na inne strony produktowe.

  3. Wskazania

    Zarekomendowaliśmy jeszcze mocniejsze zwiększenie ekspozycji wyszukiwarki wewnętrznej, zmniejszenie banera na rotatorze, który zajmował pierwszy ekran. Zarekomendowaliśmy również przetestowanie innej kolejności kafli w nawigacji oraz zmianę nazw 3 kategorii, które nie były jednoznaczne, zwiększenie widoczności panelu wyboru sklepu oraz objaśnienie korzyści jego użycia. Ponadto zaleciliśmy przeprowadzenie testów A/B dla spersonalizowanych list okazji.

  4. Efekty

    Wzrost jakości sesji

    15%

    Czas sesji wydłużył się o 15%. Ponadto współczynnik odrzuceń spadł z 45% do 41%.

    Czas ładowania strony

    33%

    Czas ładowania strony spadł o 33%.

    Wzrost sprzedaży

    Przychody wzrosły o 28%, Konwersja sprzedaży wzrosła o 45%.

    28

    Fill 1 Created with Sketch.

Co możemy zrobić dla Ciebie

Analiza ścieżki zakupowej w e-sklepie

Zbadamy obszary serwisu, po których użytkownicy poruszają się w trakcie procesu zakupowego. Wytypujemy newralgiczne punkty na ścieżce zakupowej. Zarekomendujemy zmiany w serwisie.

Analiza zachowania użytkowników e-sklepu

Z pomocą heatmap, scrollmap oraz mousetrackingu sprawdzimy zachowania użytkowników na kluczowych stronach np. strona produktowa, strona listingu produktów, strony checkout. Wyodrębnimy elementy, które można poprawić by usprawnić proces zakupu produktu.

Analiza formularza zakupowego

Przeanalizujemy formularz zakupowy. Sprawdzimy jakie pola sprawiają problemy użytkownikom. Zaproponujemy zmiany, które mogą wpłynąć na wzrost konwersji na sprzedaż.

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5