Jak precyzyjnie docierać do segmentów mojej grupy docelowej w telewizji?

Wyzwanie marki

Firma z branży finansowej nie miała jasno określonej jednej grupy docelowej swoich działań reklamowych.

Redakcja K2 Precise

  1. Dane

    Analiza prowadzonych działań w telewizji wykazała, że kampanie klienta docierały do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Tymczasem grupy odbiorców usług to 3 wąskie segmenty – demograficznie i psychograficznie różne od siebie.

  2. Wnioski

    Rozdzielając kampanię i planując obecność 3 kreacji kierowanych do 3 różnych segmentów niezależnie, jesteśmy w stanie osiągnąć lepsze wyniki dla każdego z segmentów. Zachowujemy przy tym parametry całej kampanii na tym samym poziomie.

  3. Strategia

    Dla każdego z 3 spotów kampanii wybraliśmy inne stacje, inne pory emisji i inną intensywność kampanii. Podzieliliśmy budżet pomiędzy spotami nie proporcjonalnie jak do tej pory, ale kontrolując widownię i zasięg. W trakcie kampanii elastycznie zwiększaliśmy, lub obniżaliśmy intensywność emisji każdego ze spotów, w zależności od realizacji celów.

  4. Efekt

    Poprawa zasięgów

    1,5%

    Poprawiliśmy zasięgi każdego z 3 spotów kampanii o 1,5%.

    Poprawa dopasowania

    2%

    Zwiększyliśmy udział osób z grupy docelowej wśród wszystkich osób, które widziały nasze spoty. Dopasowanie każdego z trzech spotów wzrosło średnio o 2%.

    Oszczędności

    Zaoszczędziliśmy dla klienta 80 tysięcy złotych.

    80

    Fill 1 Created with Sketch.

Co możemy zrobić dla Ciebie

Audyt działań mediowych

Przeanalizujemy Twoje aktywności mediowe i aktywności konkurentów. Oszacujemy budżety mediowe i siłę kampanii. Policzymy SOV i SOS. Wejdziemy w szczegóły – zobaczysz jakich kreacji używają Twoi konkurenci, w jakich kanałach są aktywni, jak planują budżety reklamowe.

Analiza grupy docelowej

Sprawdzimy i zweryfikujemy z Tobą kim jest Twój konsument. Przeanalizujemy jego zachowania mediowe i rolę kanałów komunikacji w zależności od celów kampanii. Zweryfikujemy dotychczasowe kanały dotarcia i zarekomendujemy – jeśli to konieczne – zmiany. Przyjrzymy się całej grupie i jej segmentom – być może warto będzie stworzyć nowe.

Optymalizacja budżetu

Zarekomendujemy najbardziej efektywne rozłożenie budżetów reklamowych. Na poziomie makro – rekomendacja wielkości inwestycji, podział na media, rozłożenie aktywności w czasie. Na poziomie taktycznym – optymalizacja udziałów stacji TV, udziału kopii TV, udziału pór dnia, pozycjonowania oraz siły dotarcia do podsegmentów konsumenckich.

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5