Prace rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu SEO, w którym przeanalizowaliśmy kilkadziesiąt elementów mających wpływ na pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Analizie poddaliśmy zarówno aspekty techniczne jak i contentowe w serwisie Klienta. Zbadaliśmy otoczenie serwisu w Google, przy wykorzystaniu zewnętrznych narzędzi przeanalizowaliśmy najważniejszych konkurentów.
Nasze analizy pozwoliły odkryć miejsca wymagające optymalizacji. Zaczynając od problemów w strukturze serwisu poprzez duplikacje treści, po usunięcie dużej liczby podstron o niskiej wartości dla robotów wyszukiwarek tzw. Thin Pages. Analiza contentu wewnątrz serwisu oparta na danych z kilku źródeł (Google Analytics, Senuto, Google Search Console, Ahrefs) pozwoliła wyłonić treści poradnikowe wymagające lepszej optymalizacji. Ponadto powyższe działania pozwoliły także zdiagnozować problemy ze stronami produktowymi, które nie wykorzystywały swojego pełnego potencjału w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Na bazie naszych wniosków, wspólnie z Klientem, dokonaliśmy wielu zmian w serwisie. Uporządkowaliśmy strukturę nagłówków H1-H6, aby lepiej odpowiadała zawartości poszczególnych podstron. Zadbaliśmy o czytelniejszą dla Google strukturę danych produktów w sklepie, dzięki czemu zyskaliśmy dużo atrakcyjniejsze wizytówki w wynikach wyszukiwania. Usunęliśmy zbędne strony przejściowe, a te z niskim potencjałem fraz kluczowych wyeliminowaliśmy z indeksowania. Skonfigurowaliśmy także pliki i tagi komunikujące się z robotami, co pozytywnie przełożyło się na polepszenie indeksowania. Przeredagowaliśmy tag title i description kluczowych stron serwisu wpływając na polepszenie współczynnika CTR oraz przeprowadziliśmy optymalizację SEO istniejących artykułów w sekcji blogowej sklepu.
22%
Ruch organiczny sklepu po roku wzrósł o 22%.
37%
Liczba transakcji sklepu z ruchu organicznego wzrosła o 37%.
Przychody sklepu z ruchu organicznego wzrosły o 74%.
74
Wykonamy audyt SEO. Dowiesz się z niego, jakie problemy i błędy znajdują się w Twoim serwisie oraz jak rekomendujemy je wyeliminować. Przedstawimy Ci potrzebny czas, nakłady oraz spodziewane efekty.
Porównamy treści w serwisie z treściami konkurencji. Wskażemy braki. Zaproponujemy tematy oraz frazy kluczowe, które powinny się w nich pojawić.
Zoptymalizujemy teksty i napiszemy nowe artykuły. Przygotujemy nowe, wysoko klikalne tagi title i description. Sprawimy, aby strony z Twojego serwisu pojawiały się wysoko w wynikach organicznych.
Przedstawimy wytyczne optymalizacji crawl budget’u w Twoim serwisie. Budżet indeksowania ma bezpośredni wpływ na ranking Google, szczególnie w przypadku dużych witryn takich jak e-commerce’y.