Jakie działania SEO podniosą sprzedaż w moim e-commerce? Projekt Leroy Merlin.

Wyzwanie marki

Nasz klient Leroy Merlin postawił przed nami cel – wzrost ruchu organicznego swojego e-commerce o 13,5% w skali kwartału.

Redakcja K2 Precise

  1. Dane

    Prace rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu SEO, w którym przeanalizowaliśmy kilkadziesiąt elementów mających wpływ na pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Analizie poddaliśmy zarówno aspekty techniczne jak i contentowe w serwisie Klienta. Zbadaliśmy otoczenie serwisu w Google, przy wykorzystaniu zewnętrznych narzędzi przeanalizowaliśmy najważniejszych konkurentów.

  2. Wnioski

    Nasze analizy pozwoliły odkryć miejsca wymagające optymalizacji. Zaczynając od problemów w strukturze serwisu poprzez duplikacje treści, po usunięcie dużej liczby podstron o niskiej wartości dla robotów wyszukiwarek tzw. Thin Pages. Analiza contentu wewnątrz serwisu oparta na danych z kilku źródeł (Google Analytics, Senuto, Google Search Console, Ahrefs) pozwoliła wyłonić treści poradnikowe wymagające lepszej optymalizacji. Ponadto powyższe działania pozwoliły także zdiagnozować problemy ze stronami produktowymi, które nie wykorzystywały swojego pełnego potencjału w naturalnych wynikach wyszukiwania.

  3. Strategia

    Na bazie naszych wniosków, wspólnie z Klientem, dokonaliśmy wielu zmian w serwisie. Uporządkowaliśmy strukturę nagłówków H1-H6, aby lepiej odpowiadała zawartości poszczególnych podstron. Zadbaliśmy o czytelniejszą dla Google strukturę danych produktów w sklepie, dzięki czemu zyskaliśmy dużo atrakcyjniejsze wizytówki w wynikach wyszukiwania. Usunęliśmy zbędne strony przejściowe, a te z niskim potencjałem fraz kluczowych wyeliminowaliśmy z indeksowania. Skonfigurowaliśmy także pliki i tagi komunikujące się z robotami, co pozytywnie przełożyło się na polepszenie indeksowania. Przeredagowaliśmy tag title i description kluczowych stron serwisu wpływając na polepszenie współczynnika CTR oraz przeprowadziliśmy optymalizację SEO istniejących artykułów w sekcji blogowej sklepu.

  4. Efekty

    Wzrost ruchu organicznego

    22%

    Ruch organiczny sklepu po roku wzrósł o 22%.

    Wzrost liczby transakcji

    37%

    Liczba transakcji sklepu z ruchu organicznego wzrosła o 37%.

    Wzrost przychodów

    Przychody sklepu z ruchu organicznego wzrosły o 74%.

     

    74

    Fill 1 Created with Sketch.

Co możemy zrobić dla Ciebie

Analiza techniczna serwisu

Wykonamy audyt SEO. Dowiesz się z niego, jakie problemy i błędy znajdują się w Twoim serwisie oraz jak rekomendujemy je wyeliminować. Przedstawimy Ci potrzebny czas, nakłady oraz spodziewane efekty.

Analiza treści

Porównamy treści w serwisie z treściami konkurencji. Wskażemy braki. Zaproponujemy tematy oraz frazy kluczowe, które powinny się w nich pojawić.

Rozbudowa i optymalizacja treści

Zoptymalizujemy teksty i napiszemy nowe artykuły. Przygotujemy nowe, wysoko klikalne tagi title i description. Sprawimy, aby strony z Twojego serwisu pojawiały się wysoko w wynikach organicznych.

Optymalizacja budżetu indeksowania

Przedstawimy wytyczne optymalizacji crawl budget’u w Twoim serwisie. Budżet indeksowania ma bezpośredni wpływ na ranking Google, szczególnie w przypadku dużych witryn takich jak e-commerce’y.

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5