Jakie działania SEO podniosą sprzedaż w moim e-commerce?

Wyzwanie marki

Duża sieć handlowa postawiła przed nami cel – wzrost ruchu organicznego swojego e-commerce o 13,5% w skali kwartału.

Cezary Glijer

Head of SEO

  1. Dane

    Wykonaliśmy kompleksowy audyt, w którym sprawdziliśmy widoczność serwisu w wynikach organicznych Google, przeanalizowaliśmy treści, sprawdziliśmy profile linków prowadzących do serwisu oraz prędkość ładowania się stron.

  2. Wnioski

    Audyt serwisu wykazał duże braki vs konkurencja w treściach poradnikowych dotyczących produktów. Serwis zawierał błędy w strukturze, duplikaty treści oraz strony o niskiej wartości dla robotów indeksujących Google. Analiza danych wskazała nieatrakcyjne i mało treściwe tytuły oraz opisy produktów, również takie które zawierały błędy w danych strukturalnych. Przez to produkty te pokazywały się nisko w wynikach Google.

  3. Strategia

    Uporządkowaliśmy strukturę nagłówków H1-H6 serwisu. Zadbaliśmy o czytelniejszą dla Google strukturę danych produktów w sklepie, dzięki czemu zyskaliśmy dużo atrakcyjniejsze wizytówki w wynikach wyszukiwań. Usunęliśmy zbędne strony przejściowe, a te z niskim potencjałem fraz kluczowych wyeliminowaliśmy z indeksowania. Ponadto prawidłowo skonfigurowaliśmy pliki i tagi komunikujące się z robotami, co pozytywnie przełożyło się na indeksowanie stron. Przeredagowaliśmy tag title i description kluczowych stron serwisu. Przeprowadziliśmy optymalizację SEO istniejących artykułów na blogu sklepu.

  4. Efekty

    Wzrost ruchu organicznego

    25%

    Ruch organiczny sklepu po pół roku wzrósł o 25%.

    Wzrost liczby transakcji

    57%

    Liczba transakcji sklepu z ruchu organicznego wzrosła o 57%.

    Wzrost przychodów

    Przychody sklepu z ruchu organicznego wzrosły o 63%.

    63

    Fill 1 Created with Sketch.

Co możemy zrobić dla Ciebie

Analiza techniczna serwisu

Wykonamy audyt SEO. Dowiesz się z niego, jakie problemy i błędy znajdują się w Twoim serwisie oraz jak rekomendujemy je wyeliminować. Przedstawimy Ci potrzebny czas, nakłady oraz spodziewane efekty.

Analiza treści

Porównamy treści w serwisie z treściami konkurencji. Wskażemy braki. Zaproponujemy tematy oraz frazy kluczowe, które powinny się w nich pojawić.

Rozbudowa i optymalizacja treści

Zoptymalizujemy teksty i napiszemy nowe artykuły. Przygotujemy nowe, wysoko klikalne tagi title i description. Sprawimy, aby strony z Twojego serwisu pojawiały się wysoko w wynikach organicznych.

Optymalizacja budżetu indeksowania

Przedstawimy wytyczne optymalizacji crawl budget’u w Twoim serwisie. Budżet indeksowania ma bezpośredni wpływ na ranking Google, szczególnie w przypadku dużych witryn takich jak e-commerce’y.

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5