Agencja K2 Precise we współpracy z zespołem OTOMOTO przygotowała autorskie narzędzie analityczne. Rozwiązanie służy identyfikacji konkurencji oraz mierzeniu jej aktywności w obszarze search marketingu.
Dzięki wprowadzonemu monitoringowi, serwis OTOMOTO może na bieżąco odnosić działania własne do konkurencji w kanałach SEM i SEO, weryfikować pojawienie się nowych reklamodawców w kategorii ogłoszeń motoryzacyjnych oraz śledzić zmieniające się trendy rynkowe. Efektem rozwiązania jest możliwość stałej kontroli budżetów SEM i SEO oraz ich optymalizacja w czasie rzeczywistym.
Zbudowane przez K2 Precise i OTOMOTO narzędzie bazuje na danych pozyskiwanych głównie z wyszukiwarki Google, ale umożliwia synchronizację także z platformami: Bing, Yahoo, Baidu, Yandex, Naver, Amazon oraz eBay. Symulując działanie użytkownika, zbiera i analizuje dane z wyszukiwarek. Etap pozyskiwania i przetwarzania informacji został w pełni zautomatyzowany, a dostęp do wyników ma formę dashboardu, co pozwoliło zachować pełną transparentność procesu zbierania danych oraz wygodę jego użytkowania.