Agencja K2 Precise (Grupa K2) dokonała kolejnej aktualizacji interaktywnego raportu „Core Web Vitals w e-commerce”. Podsumowała zmiany, jakie e-sklepy wprowadziły w swoich witrynach na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy w zakresie czasu interakcji, szybkości ładowania oraz stabilności serwisów.
Najlepiej zoptymalizowanym w branży e-commerce wskaźnikiem rankingowym Google od kwietnia br. niezmiennie pozostaje FID (First Input Delay), który odpowiada za czas interakcji witryny. Tylko 6 proc. przebadanych e-sklepów osiąga w nim wyniki wymagające poprawy. E-commerce dobrze radzi sobie również z poprawą czasu ładowania największego pliku graficznego, czyli LCP (Largest Contentful Paint). W kwietniu br. bardzo słaby wynik w tym wskaźniku zanotowało 10 proc. serwisów, w maju – 9 proc., a w czerwcu już tylko 8 proc.
Znacznie gorzej wyglądają rezultaty w czynniku CLS (Cumulative Layout Shift), mierzącym stabilność stron internetowych. Mimo iż w ciągu ostatnich trzech miesięcy jego optymalizacji dokonało 13 proc. z 5000 monitorowanych e-sklepów, nadal aż 31 proc. z nich notuje bardzo złe wyniki CLS.
Ostatni z czynników rankingowych Google – FCP (First Contentful Paint), który określa czas ładowania pierwszego obrazu lub bloku tekstowego na stronie – od początku istnienia raportu zarejestrował najmniejsze postępy w optymalizacji. Zaledwie 6 proc. e-commerce’ów notuje w nim bardzo dobre wyniki, aż 84 proc. wymaga poprawy, a 10 proc. ma je na bardzo złym poziomie.
W raporcie „Core Web Vitals w e-commerce” K2 Precise monitoruje poziom zaawansowania poszczególnych serwisów e-commerce w realizacji wytycznych Google, określonych wskaźnikami Core Web Vitals. Agencja wykorzystuje do tego dane pochodzące z Chrome UX Report oraz opublikowanego przez Senuto badania „E-commerce w Polsce 2021. Sklepy internetowe z najlepszym SEO”. Raport K2 Precise opiera się na próbie zawierającej TOP 5000 sklepów internetowych z największymi poziomami widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania. Spośród nich, co miesiąc, wyłaniani są liderzy zestawienia oraz witryny z najsłabszymi wskaźnikami.
Raport K2 Precise “Core Web Vitals w e-commerce” dostępny jest TUTAJ.