Jak namierzyć słabsze punkty mojego sklepu online?

08.09.2020 - E-commerce - Magdalena Starakiewicz

Rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, a konkurencja stale rośnie. Przedsiębiorcy coraz częściej poszukują odpowiedzi na pytania: jak zoptymalizować proces sprzedaży w e-sklepie? Jak sprawić, by mój e-commerce przynosił zyski? Co zrobić, by strona www nie tylko była głównym kanałem kontaktu z naszą marką, ale też przyciągała jak najwięcej użytkowników do zakupu? Na te pytania odpowiada Google Enhanced E-commerce. 

  Poziom treści:

  • Podstawowy
  • Średniozaawansowany
  • Ekspercki

 

Proste odpowiedzi na trudne pytania

Moduł sprzedażowy Google Analytics, czyli Enhanced E-commerce pozwala zrozumieć nie tylko to, czy użytkownicy kupują nasze produkty, ale przede wszystkim  j a k   je kupują.  Dostarcza on odpowiedzi na kluczowe pytania:

  • W jakich mediach pozyskiwać użytkowników, którzy dokonają zakupu?
  • Czy grupy docelowe mojego e-commerce na pewno są dobrze zdefiniowane?
  • Jak mogę zoptymalizować ścieżkę zakupową i pozostałe elementy User Experience, żeby usunąć blokady, przez które użytkownicy rezygnują z zakupu?
  • Które treści w moim e-commerce są dla użytkowników atrakcyjne i przekładają się na sprzedaż?
  • Jaki procent użytkowników porzuca realizację transakcji na każdym z etapów?
  • Które obszary strony, na których wyświetlam produkty, prowadzą do największej sprzedaży?
  • Które wyświetlane na stronie bannery promocyjne przekładają się na przychody, a które są nieoptymalne i można byłoby oszczędzić na koszcie ich tworzenia?
  • Jakie czynniki mają wpływ na to, że użytkownik dokonuje zakupu lub nie?

Enhanced E-commerce jest absolutnym must-have dla każdego posiadacza platformy e-commerce. Rzuca światło na wiele nieoczywistych fragmentów ścieżki zakupowej użytkownika, a poprzez przecięcie danych sprzedażowych m.in. z danymi behawioralnymi i demograficznymi użytkowników pozwala na wyciąganie wniosków, które przekładają się na konkretne korzyści biznesowe.

 

Przykłady zastosowań

Brzmi dobrze, ale jak to właściwie działa w praktyce? Dzięki elastyczności Enhanced Ecommerce odpowiedzi na nasze pytania i rozwiązania wielu problemów mamy codziennie na wyciągnięcie ręki. Poniżej kilka praktycznych przykładów, w jaki Enhanced E-commerce może usprawnić biznes internetowy. 

 

Szybkie wyszukiwanie błędów na stronie

Problem: Sklep odwiedza wielu użytkowników, ma też duży potencjał wzrostu, ale nagle za pomocą alertu w Google Analytics dowiadujemy się, że w ciągu tygodnia sprzedaż spadła o 40% w porównaniu z poprzednim tygodniem.

Odkrycie: W lejku transakcyjnym modułu EE widzimy, że większość użytkowników porzucała w tamtym czasie realizację transakcji na etapie wyboru metody płatności, a wszystkie dokonane transakcje były opłacane za pomocą przelewów tradycyjnych.

Rozwiązanie: Po zbadaniu tematu okazuje się, że na stronie pojawił się błąd w postaci braku możliwości wyboru opcji płatności online. Po naprawieniu trend sprzedażowy wraca na swój dawny tor.

 

Namierzanie miejsc zwiększających sprzedaż

Problem: Sklep e-commerce z sektora FMCG chce optymalizować swój dojrzały już serwis, żeby stale zwiększać sprzedaż.

Odkrycie: Za pomocą raportów o listach produktowych w module EE dowiadujemy się które listy służą tylko do wyświetlania produktów, a które są używane do dodawania produktów do koszyka i zakupu.

Rozwiązanie: Po przekształceniu wyglądu strony tak, aby najbardziej angażujące listy były najlepiej widocznie i dostępne dla użytkowników udało się zwiększyć sprzedaż i liczbę produktów dodawanych do koszyka.

 

Połączenie sprzedaży z reklamą 

Problem: Bardzo duża część użytkowników dodaje produkt do koszyka, ale wychodzi ze strony, porzucając go, ponieważ jest to produkt, którego nie kupuje się impulsywnie – np. sprzęt elektroniczny.

Rozwiązanie: Za pomocą przesyłania danych o zdarzeniach na ścieżce użytkownika w ramach modułu możemy informację o porzuconym koszyku wysłać również do systemów reklamowych, dzięki czemu będziemy mogli przypomnieć użytkownikowi o możliwości dokończenia transakcji. Dzięki temu użytkownik może wrócić na stronę, a my możemy sprawić, żeby nasz lejek „nie przeciekał”.

 

Przecież każdy E-commerce jest inny…

Enhanced E-commerce może wydawać się sztywnym narzędziem, które nie obejmie specyfiki różnych metod sprzedaży online, ale za każdym razem wdrażamy go w sposób szyty na miarę, uwzględniając specyficzne cechy danego sklepu internetowego. W K2 Precise mamy duże doświadczenie w pracy z tym narzędziem i sukcesy w stosowaniu go u naszych klientów – zarówno lokalnych biznesów, jak i międzynarodowych graczy. Jego możliwości znajdą zastosowanie w każdego rodzaju biznesie online, a poprawnie wdrożony moduł EE przekłada się na wartościowe odkrycia i długoterminowe zyski.

 

Umów się z naszymi ekspertami i zwiększ skuteczność swojego e-commerce. 

Web & Digital Analyst

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5