Czy Twoja strona jest dostosowana do wymogów stawianych przez wyszukiwarki? Czy realizuje oczekiwania Twoje oraz Twoich użytkowników? Jedynym sposobem, aby to sprawdzić jest przeprowadzenia audytu SEO, który pozwoli Ci zweryfikować poszczególne obszary Twojego serwisu oraz wdrożyć niezbędne aktualizacje.
Audyt SEO to szczegółowa analiza strony internetowej, która weryfikuje przyjazność serwisu dla robotów wyszukiwarek. Rezultatem przeprowadzenia audytu jest stworzenie obszernego dokumentu zawierającego listę odnalezionych problemów oraz wskazówki dotyczące ich poprawy.
Algorytmy Google oceniają ponad 200 elementów, zarówno tych wewnętrznych (on-site), jak i zewnętrznych (off-site). Zadaniem audytu jest zatem przeanalizowanie składowych witryny. Proces ten można podzielić na 3 etapy: weryfikację techniczną serwisu, analizę contentu oraz analizę elementów off-site (sygnały zewnętrzne).
To, co znajdzie się w dokumencie audytowym jest kwestią umowną – zależy od potrzeb i oczekiwań danego klienta. Podczas przygotowania audytu analizujemy między innymi:
Audyt to pierwszy i kluczowy etap w działaniach SEO dla Twojej strony. Aby Twoja witryna lub e-sklep były wysoko oceniane zarówno przez algorytmy wyszukiwarek, jak i użytkowników, niezbędna jest jej prawidłowa optymalizacja. A ta nie jest możliwa, bez odnalezienia jej słabych punktów oraz zaplanowania działań naprawczych. Audyt to pierwszy etap, który umożliwi i ułatwi Ci pracę nad poprawieniem widoczności Twojej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania.