Techniczne SEO

SEO techniczne to najprościej mówiąc wszelkie działania wykonywane na poziomie architektury strony, które mają pozytywnie wpływać na jej czytelność z perspektywy wyszukiwarek. Z jakich elementów składa się techniczne SEO? Czy optymalizacja techniczna strony przekłada się jedynie na jej widoczność w rankingach wyszukiwania?

Jednymi z najważniejszych elementów Technicznego SEO są:

  • Odpowiednia struktura serwisu, usprawniająca przepływ link juice,
  • Zagwarantowanie dostępności treści serwisu dla robotów wyszukiwarek
  • Wskaźniki jakości i szybkości strony – np. czynniki Core Web Vitals (Google), które wytyczają standardy związane m.in. z wielkością plików graficznych na stronie czy prędkością jej ładowania.

    Poznaj nasz raport: Core Web Vitals w e-commerce. Skorzystaj z porównywarki domen i dowiedz się, w jakim stopniu Twoja witryna spełnia wytyczne algorytmu Google.

  • Przekierowania – wytyczają ścieżkę poruszania się po serwisie,
  • Indeksowanie – indeksacja pozwala na odnalezienie strony robotom i jej śledzenie.
  • Optymalizowanie robots.txt. – dedykowany robotom plik, który umożliwia lub blokuje im dostęp do konkretnych podstron i ich zawartości,
  • Optymalizacje sitemap.xml – podobnie jak robots.txt umieszcza się go z myślą o botach, to swego rodzaju baza adresów URL obecnych na stronie,
  • Mobile First Index – wytyczne pozwalające dostosować mobilną wersje strony do wymogów wyszukiwarek
  • Usability – dostosowanie struktury serwisu oraz jego nawigacji w sposób przyjazny użytkownikom,
  • Ograniczenie błędów na stronie – błąd strony 4** i serwera 5**,
  • Hreflangi – elementy, które wskazują na wersję językową witryny.

Dobre dla użytkownika, dobre dla bota

SEO techniczne składa się z wielu elementów, które mają ułatwiać robotom śledzenie Twojej witryny i umieszczanie jej na odpowiedniej pozycji w rankingach wyszukiwania. Jednak jeśli przyjrzeć się tym czynnikom nieco bliżej, zauważyć można, że nie tylko roboty są „beneficjentami” dobrze zaprojektowanego serwisu.

Jeśli Twoja strona spełnia wszystkie powyższe warunki, jest też atrakcyjniejsza dla użytkowników. A wiadomo, że serwisy zaprojektowane z myślą o klientach i zgodnie z ich oczekiwaniami, są przez nich chętniej odwiedzane. Zadbanie o techniczne aspekty SEO oznacza zatem nie tylko pracę nad obecnością Twojej strony w rankingach wyszukiwania, ale także, a może przede wszystkim, nad poznaniem Twoich klientów oraz ich preferencji.

Aktualności, SEO

Raport: stabilność stron internetowych najsłabsza?

Analityka

Jak poprawić skuteczność serwisu www?

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5