Blog
Rozwój chatbotów opartych na bazie generatywnej sztucznej inteligencji oraz nowe funkcjonalności w rodzaju AI Overview w wyszukiwarce Google istotnie zmieniają mechanikę zdobywania informacji w Internecie. Nawet jeśli wieści o śmierci SEO są przedwczesne, a w momencie pisania tych słów ChatGPT pełni rolę wyszukiwarki dla raptem niecałych 10% internautów, wydawcy już teraz dostrzegają istotne spadki ruchu organicznego w swoich serwisach. Ten temat poruszano nawet na łamach The Guardian, Wall Street Journal i innych popularnych dzienników online, trudno więc mówić o przypadku. Czy taki los spotka także serwisy WWW marek? Wiele wskazuje na to, że tak. Już teraz docierają do nas sygnały, że udział ruchu organicznego stopniowo zmniejsza się, a marketerzy szukają pomysłów na pokonanie tego wyzwania. Oczywiście, najprostszym sposobem jest zwiększenie wydatków na ruch płatny, ale więcej niekoniecznie znaczy lepiej ani efektywniej. Warto natomiast odkurzyć starą, dobrą pocztę elektroniczną i nadać jej nowoczesny wymiar. Dlaczego?
Zastanawiasz się, co zrobić, aby pojawiać się w ChatGPT i innych modelach językowych? Jak znaleźć się w rekomendacjach od AI, jak stać się brandem znanym przez LLM’y, polecanym i cieszącym się autorytetem? Umiejętnie tworzony content może w tym pomóc. W poniższym artykule podpowiadamy, jakie treści tworzyć, by „karmić” wiedzą AI.
Co sprawia, że niektóre kampanie reklamowe zwracają uwagę, a inne giną w zalewie treści? Kluczem do sukcesu jest umiejętne połączenie kreacji, kontekstu i zrozumienia odbiorców. Angażujące kampanie nie tylko przykuwają wzrok, ale także budują relację z marką, często wychodząc poza tradycyjne schematy. W tym obszarze wyróżniają się zwłaszcza tzw. change brands – marki zmiany, które nie tylko promują swoje produkty, ale stają się częścią szerszego kontekstu społecznego, odpowiadając na realne potrzeby i problemy. Jak to robią? Przykłady takich działań znajdziesz w poniższym artykule.
Chęć podążania za trendami, zwiększenie target grupy czy sprzedaży produktów to jedne z powodów, dla których marki decydują się na kampanie marketingowe. Często są one skuteczne, lecz zdarzają się przypadki, gdy brak odpowiedniego researchu, niedopatrzenie czy po prostu chęć wzbudzenia kontrowersji, sprawiają, że kampanie okazują się nieskuteczne i przynoszą straty m.in. wizerunkowe. Omówmy zatem przypadki, w których marki zyskały rozgłos, ale poniosły przy tym nieprzewidziane straty.
W dobie globalizacji oraz wszechobecnej sztucznej inteligencji treść dopasowana do użytkownika staje się jeszcze cenniejsza. Mnogość komunikatów marketingowych uderzających z każdej strony sprawia, że coraz trudniej dotrzeć do odbiorcy bez zastosowania odpowiedniego przekazu. Nic więc dziwnego, że jednym z trendów 2025 roku w digital marketingu jest hiperpersonalizacja. W jaki sposób zwiększyć zaangażowanie klientów za pomocą spersonalizowanej treści? Jak może nam w tym pomóc AI?
Branża digital marketingu, podobnie jak wiele innych dziedzin opartych na technologiach, musi mierzyć się z dynamicznym rozwojem i stale zmieniającymi się trendami. Szczególnie rozwojowy był mijający rok, podczas którego można było zauważyć innowacyjne zmiany w zakresie zachowań konsumentów, działania algorytmów wyszukiwarki, podejścia do analizy danych czy możliwości wykorzystania AI. Chcąc tworzyć skuteczne i wpływowe strategie marketingowe, kluczowe jest nie tyle podążanie za najnowszymi tendencjami, co kreowanie ich i bycie o krok przed konkurencją. Przyjrzyjmy się ośmiu najważniejszym trendom, które prawdopodobnie będą kształtować przyszłość marketingu cyfrowego w najbliższym roku.
Mówię po polsku. A jaka jest Twoja supermoc? Te zdania doskonale obrazują poziom skomplikowania naszego rodzimego języka. Polski wysoko plasuje się we wszelkich rankingach, biorących pod uwagę trudność i złożoność języków na całym świecie. Zresztą błędy popełniamy również my sami. Z czym mamy najwięcej problemów? Co trzeba po prostu zapamiętać i dlaczego warto być na bieżąco z językiem polskim?