Content marketing
Sztuczna inteligencja i Chat GPT sprawiły, że dotychczas poukładany świat contentu, gdzie wymagany był dokładny research i autorytet autorów, się zmienił. Nastąpił swego rodzaju Dziki Zachód zalewany masowo przez wygenerowane treści. Czy to oznacza, że autorzy i copywriterzy upadną lub pójdą na skróty? Czy firmy będą upraszczać sobie pracę, generując masowo artykuły? W wielu przypadkach oczywiście tak już się dzieje. Jak zatem sprawdzić, czy dany tekst został stworzony przez robota? Strażnikiem contentu są pojawiające się coraz to nowsze detektory AI, które zdaniem twórców są w stanie skutecznie zweryfikować dany tekst. Postanowiliśmy to sprawdzić! Spis treści:
Katarzyna Chmielewska-Walas dołączyła do K2 Precise (Grupa K2) na stanowisko Content Team Leadera. Będzie odpowiedzialna za rozbudowę i rozwój zespołu oraz tworzenie jakościowych i dedykowanych treści dla klientów. Chmielewska-Walas specjalizuje się w branży związanej z medycyną, żywieniem i zdrowym trybem życia. W K2 Precise zadba o najwyższy standard dostarczanych materiałów poprzez łączenie wykorzystania narzędzi analitycznych z wartością merytoryczną i skutecznymi praktykami w obszarze content marketingu. –W K2 Precise od zawsze stawiamy na wysoką jakość i merytorykę naszych treści. W świecie gdzie „nadprodukcja treści” jest tak powszechna jak telefony oferujące fotowoltaike ma to jeszcze większe znaczenie. Wiedza i bogate doświadczenie Kasi pozwolą nam odpowiedzieć na dynamicznie rosnące potrzeby naszych klientów w zakresie działań Content Marketingowych. – mówi Mateusz Rzetecki, SEO&CM Director K2 Precise. Chmielewska-Wals jest związana z branżą content marketingową od ponad 10 lat. Zaczynała w Polska Press Grupie, jako dziennikarka, następnie redaktorka prowadząca w prasie papierowej i serwisach newsowych online. Pracowała również agencji digitalowej Zenith Performance na stanowisku content managera realizując projekty dla e-commerce z branży beauty, finansowej i fashion. Opracowywała architekturę treści na strony internetowe i strategie content marketingowe. Przez dwa lata była redaktorką naczelną serwisu Wylecz.to, odpowiadając za wartość merytoryczną treści, ale również zwiększanie widoczności w oparciu o strategię SEO. Zarządzała portalami parentingowymi: Mamamazone.pl i Dzidziusiowo.pl. Jest współautorką książki „Notatki z rodzicielstwa bliskości” wyd. Harmonia.
18 sierpnia na blogu Google pojawiła się informacja o nowej aktualizacji określanej jako Helpful Content, czyli pomocne treści. Aktualizacja zaczęła obowiązywać w poniedziałek 22 sierpnia, ale Google zwraca uwagę, że jej pełne wdrożenie może potrwać do dwóch tygodni. Helpful Content to kolejny krok na drodze do promowania tekstów, które są tworzone z myślą o czytelnikach, a nie o botach wyszukiwarki. Co Helpful Content oznacza dla twórców i agencji SEO? I jak ta aktualizacja powinna zmienić Twoje podejście do tworzenia contentu? Zaraz wszystko wyjaśnimy.
Co oznacza „dobry content marketing”? Można na to pytanie udzielić wielu różnych odpowiedzi, choć w czołówce zapewne znalazłyby się podobne określenia: skuteczny, jakościowy, odpowiednio zoptymalizowany pod SEO, odpowiadający na potrzeby odbiorców/klientów itd. Wszystko to prawda, przy czym należy patrzeć na te cechy jak na spójną całość, a nie spełnianie sztucznie sklejanych ze sobą – nieraz bardzo rozbieżnych – wytycznych. Co może pomóc w takim ujęciu contentu? Ważnym elementem spajającym całą strategię jest tone of voice. Czym właściwie jest, jak do niego podejść i dlaczego jest tak ważny?
W dużym skrócie: content marketing opiera się na tworzeniu oraz rozpowszechnianiu treści, które są wartościowe – owszem, spełniają rolę promocyjną, lecz jednocześnie niosą wiedzę i odpowiadają na pytania internautów. Co przy tym istotne, aby móc owe role spełniać jak najskuteczniej, treści te powinny odpowiadać bieżącym wytycznym google’owskiego SEO. Co zatem z contentem, który ma już swoje lata i daleko mu do obecnego „ideału”? Poddaj go recyclingowi!