Kampanie efektywnościowe to rosnący trend w B2B – sprawdź, jakie korzyści może przynieść Twojemu biznesowi.
Poziom treści:
Czym jest marketing efektywnościowy?
To działania reklamowe, których celem jest uzyskanie określonego efektu wygenerowanenego przez użytkowników – prowadzone są najczęściej na witrynie lub w specjalnie przygotowanym formularzu.
Kampanie efektywnościowe to rosnący trend w B2B – coraz więcej firm dostrzega, że pomagają rozwiązać największe wyzwania, z jakimi aktualnie boryka się sektor biznesowy:
Jak precyzyjnie pozyskać kontakt do wartościowego klienta?
Jak doprowadzić do kontaktu i transakcji przy ograniczeniach czasów pandemii?
Poniżej znajdziecie cztery rozwiązania z zakresu marketingu efektywnościowego, które według naszych doświadczeń są aktualnie najbardziej pożądane przez klientów B2B.
1. Zdobycie klienta
Aby zdobyć kontakt do precyzyjnie określonego klienta z sektora B2B w kampaniach efektywnościowych używamy landing page’ów. Najczęściej mają one postać formularza z informacjami o produkcie i miejscem na pozostawienie maila lub numeru telefonu.
Nie musi to być koniecznie landing page sprzedażowy – możemy też zachęcić klienta do rejestracji, zapisu do newslettera lub udziału w programie partnerskim. Niezależnie od naszego celu, pozyskaną w ten sposób bazę leadów możemy wykorzystać również w przyszłych kampaniach.
Jednak czasami nawet najlepiej stworzony formularz nie jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania klienta. Wtedy najlepiej sprawdzi się przekazywanie tzw. hot leadów do działu sprzedaży – czyli kontaktów do klientów, którzy już w pewnym stopniu zapoznali się z ofertą i sprzedawcy mogą dostarczyć im bardziej szczegółowych informacji.
Hot leady są cenne ze względu na oszczędność czasu i wysokie prawdopodobieństwo poprowadzenia zaawansowanych rozmów. Najlepiej sprawdzają się w usługach typu IT, edukacja, szkolenia, rekrutacje i finanse.
2. Spotkanie z klientem
Częstą praktyką w sektorze B2B – zwłaszcza przed nadejściem COVID-19 – było umawianie bezpośrednich spotkań, na których przedstawiano ofertę potencjalnemu klientowi. Aktualna sytuacja ograniczyła możliwości bezpośredniego kontaktu i wpłynęła na rozpowszechnienie spotkań w formie wideokonferencji.
Gdy przygotowujemy kampanię efektywnościową nacelowaną na takie interakcje, na landing page’u tworzymy rzucające się w oczy call to action związane ze spotkaniem oraz dajemy możliwość wyboru daty i godziny kontaktu. Umożliwia to potencjalnemu klientowi ustalenie na spokojnie dogodnego dla siebie terminu z wszystkich dostępnych.
Tego typu rozwiązania sprawdzają się w kampaniach produktów finansowych oraz usług biznesowych. Co ważne, kampania nie musi być rozliczana za umówione spotkania (to by mocno windowało koszt leada), tylko ustawiana jest pod wyznaczony cel.
3. Bezkontaktowa transakcja
Większość transakcji w sektorze B2B kończy się zakupem produktu lub podpisaniem umowy na dostarczanie usług. Aktualnie spora część klientów jest niechętna fizycznym spotkaniom, dlatego warto wprowadzić możliwość zakupienia usługi lub produktu online – dzięki temu nie tylko dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich stron, ale też jesteśmy w stanie zmierzyć wyniki kampanii, optymalizować ją pod sprzedaż bądź generować wyznaczony efekt.
Dostępność produktów bądź usług online znacznie przyspiesza ich wykupienie i aktywowanie, a także umożliwia klientom skorzystanie z nich o każdej porze. Co więcej, takie rozwiązanie znacznie oszczędza czas pracowników.
Korzystają z niego sektory takie jak usługi, finanse i IT. Jest to bardzo wygodna opcja zarówno z perspektywy użytkownika, jak i przedsiębiorcy.
4. E-commerce dla B2B
Pandemia COVID-19 stała się wyzwaniem dla wielu firm prowadzących klasyczną sprzedaż B2B, gdyż uniemożliwiła bezpośrednie spotkania z klientem. Pojawiła się też niechęć do zmian organizacyjnych, wynikająca z potrzeby utrzymania rentowności i ochrony pracowników.
W takich przypadkach rekomendowanym przez nas rozwiązaniem jest postawienie platformy e-commerce tylko pod usługi B2B. Jest to rozwiązanie znane i stosowane z sukcesem np. przez Alibaba.com. Mało kto o tym wie, ale największy na świecie gracz w handlu internetowym w pionierski sposób stworzył na swojej platformie opcję zamawiania dla sektora B2B. Ale e-commerce to nie tylko hurtownie online, może też służyć jako platforma sprzedaży rozmaitych usług i sprawdzi się w wielu branżach.
W sektorze B2B coraz więcej usług przenosi się do przestrzeni internetowej. Przykładem są e-faktury i e-doręczenia, a także serwery, oprogramowania czy chmury. Wzrasta też liczba użytkowników korzystających ze sklepów online. Nie wiemy, jak długo potrwa jeszcze zagrożenie pandemią, ale wszystko wskazuje na to, że trend przenoszenia biznesu do online’u będzie się utrzymywał. Dlatego warto poczynić inwestycje w przenoszenie usług online – im wcześniej to zrobimy, tym łatwiej będziemy mogli wdrożyć działania marketingowe, nacelowane nie tylko na zwiększenie świadomości, ale również na uzyskanie oczekiwanego efektu jakim jest dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą.