Content marketing
Pewnie nie ma obecnie osoby, która nie słyszała o nowym hicie Disneya dla Marvel Cinematic Universe, które ma „wskrzesić markę superbohaterów”. Grający na nostalgii wieloletnich fanów Deadpool & Wolverine to obecnie pogromca box office’u w 2024 roku, gdzie na całym świecie zarobił ponad 1 mld dolarów, stając się drugim tegorocznym filmem z takim wynikiem. Jak go osiągnięto? Przyczyn tego sukcesu jest kilka, jak powrót Hugh Jackmana do roli po 7 latach przerwy, oczekiwanie 6 lat na 3 część przygód Deadpoola, nostalgia czy przemyślana kampania marketingowa, której pierwszy element pojawił się już we wrześniu 2022 roku. Dzisiaj skupimy się na tym ostatnim aspekcie, który odegrał kluczową rolę w całym procesie — według dostępnych informacji kosztował on 100 mln dolarów. W jaki sposób prowadzone były działania marketingowe dla tego filmu?
Katarzyna Chmielewska-Walas dołączyła do K2 Precise (Grupa K2) na stanowisko Content Team Leadera. Będzie odpowiedzialna za rozbudowę i rozwój zespołu oraz tworzenie jakościowych i dedykowanych treści dla klientów. Chmielewska-Walas specjalizuje się w branży związanej z medycyną, żywieniem i zdrowym trybem życia. W K2 Precise zadba o najwyższy standard dostarczanych materiałów poprzez łączenie wykorzystania narzędzi analitycznych z wartością merytoryczną i skutecznymi praktykami w obszarze content marketingu. –W K2 Precise od zawsze stawiamy na wysoką jakość i merytorykę naszych treści. W świecie gdzie „nadprodukcja treści” jest tak powszechna jak telefony oferujące fotowoltaike ma to jeszcze większe znaczenie. Wiedza i bogate doświadczenie Kasi pozwolą nam odpowiedzieć na dynamicznie rosnące potrzeby naszych klientów w zakresie działań Content Marketingowych. – mówi Mateusz Rzetecki, SEO&CM Director K2 Precise. Chmielewska-Wals jest związana z branżą content marketingową od ponad 10 lat. Zaczynała w Polska Press Grupie, jako dziennikarka, następnie redaktorka prowadząca w prasie papierowej i serwisach newsowych online. Pracowała również agencji digitalowej Zenith Performance na stanowisku content managera realizując projekty dla e-commerce z branży beauty, finansowej i fashion. Opracowywała architekturę treści na strony internetowe i strategie content marketingowe. Przez dwa lata była redaktorką naczelną serwisu Wylecz.to, odpowiadając za wartość merytoryczną treści, ale również zwiększanie widoczności w oparciu o strategię SEO. Zarządzała portalami parentingowymi: Mamamazone.pl i Dzidziusiowo.pl. Jest współautorką książki „Notatki z rodzicielstwa bliskości” wyd. Harmonia.
18 sierpnia na blogu Google pojawiła się informacja o nowej aktualizacji określanej jako Helpful Content, czyli pomocne treści. Aktualizacja zaczęła obowiązywać w poniedziałek 22 sierpnia, ale Google zwraca uwagę, że jej pełne wdrożenie może potrwać do dwóch tygodni. Helpful Content to kolejny krok na drodze do promowania tekstów, które są tworzone z myślą o czytelnikach, a nie o botach wyszukiwarki. Co Helpful Content oznacza dla twórców i agencji SEO? I jak ta aktualizacja powinna zmienić Twoje podejście do tworzenia contentu? Zaraz wszystko wyjaśnimy.
Co oznacza „dobry content marketing”? Można na to pytanie udzielić wielu różnych odpowiedzi, choć w czołówce zapewne znalazłyby się podobne określenia: skuteczny, jakościowy, odpowiednio zoptymalizowany pod SEO, odpowiadający na potrzeby odbiorców/klientów itd. Wszystko to prawda, przy czym należy patrzeć na te cechy jak na spójną całość, a nie spełnianie sztucznie sklejanych ze sobą – nieraz bardzo rozbieżnych – wytycznych. Co może pomóc w takim ujęciu contentu? Ważnym elementem spajającym całą strategię jest tone of voice. Czym właściwie jest, jak do niego podejść i dlaczego jest tak ważny?