Analityka
Google ogłosiło, że funkcje takie jak remarketing i śledzenie konwersji nie będą dostępne w Google Ads w przypadku braku wdrożenia na stronie polityki cookies zgodnej z aktualnymi regulacjami unijnymi – źródło. Jest to świetna okazja, żeby wyjaśnić na czym polegają te zmiany i jakie są ogólne wymagania, które powinny zostać spełnione. Nowe przepisy dotyczące plików cookie i zmiany, które za tym idą, mogą być nieoczywiste. Niektóre strony internetowe w Polsce wciąż korzystają z klasycznego banera/paska, który informuje użytkownika o występowaniu ciasteczek, a możliwości wyboru, jakie oferuje są bardzo ograniczone. Część stron wprowadziła już nowe rozwiązanie. Jest nim baner cookie, który wymaga wyraźnej zgody użytkownika. Dopiero po uzyskaniu zgody, w przeglądarce utworzone zostają ciasteczka i możliwe jest uzyskanie pełnego dostępu do funkcjonalności strony internetowej. Skąd ta rozbieżność? Jak powinien wyglądać poprawny baner cookies? Jakie narzędzia mogą nam pomóc w jego stworzeniu?
Nowa struktura danych i kompletnie inny interfejs w nowym narzędziu Google Analytics 4 (GA4) na pewno nie ułatwia procesu migracji. Google stara nam się to usprawnić i dla stron, które obecnie korzystają z rekomendowanego Data Layera pod rozszerzony e-commerce (enhanced ecommerce) stwarza możliwość wykorzystania obecnych parametrów i wysłania ich do GA4. Dzięki tej możliwości możemy zaoszczędzić dużo czasu i nie tworzyć całej struktury danych od zera.
Rafał Piszczatowski dołączył do K2 Precise (Grupa K2) na stanowisko Web Analytics Team Leadera. Będzie odpowiedzialny za rozwój zespołu, doradztwo strategiczne i tworzenie dedykowanych rozwiązań z zakresu analityki. Na nowym stanowisku Piszczatowski zajmie się również koordynacją pracy w zespole analityki oraz będzie prowadził projekty integracji danych oraz segmentacji dla klientów agencji. –Jednym z obszarów naszej działalności jest doradztwo w zakresie analizy i interpretacji danych mediowych. Nasi klienci bardzo często konsultują z nami swoje strategie, przyjęte założenia i proszą o wsparcie w ich weryfikacji w oparciu o zebrane dane. Wiedza i doświadczenie Rafała z zakresu Google Cloud Platform, pozwoli nam jeszcze bardziej rozwinąć spektrum usług analitycznych. – mówi Łukasz Plona, Innovation & Technology Director K2 Precise. Piszczatowski związany jest z analityką internetową od blisko 5 lat. Dotychczas swoją karierę zawodową rozwijał w Orange Polska oraz jako freelancer dla takich firm jak Sundose, Tor Służewiec czy ecoABM. Zajmował się m.in. wdrażaniem Google Analytics z pełnym enhanced e-commerce (pozwalającym na lepszą analizę interakcji użytkowników z produktami w sklepach e-commerce), migracją kont Google Analytics 3 na Google Analytics 4 oraz edukacją i propagowaniem analityki internetowej w organizacjach. Rafał Piszczatowski jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku E-biznes ze specjalizacją Marketing internetowy.
Czas wycofania plików cookie zbliża się nieuchronnie – według aktualnych wytycznych Google będzie to koniec 2023 roku. Czy do tego czasu wszyscy gracze na rynku będą na to przygotowani? Z artykułu dowiesz się:
Agencja K2 Precise we współpracy z zespołem OTOMOTO przygotowała autorskie narzędzie analityczne. Rozwiązanie służy identyfikacji konkurencji oraz mierzeniu jej aktywności w obszarze search marketingu.
W październiku ubiegłego roku na scenę wkroczyła nowocześniejsza wersja powszechnie wykorzystywanego już Universal Analytics, będąca odpowiedzią na nowe potrzeby biznesów chcących opierać swoje decyzje na danych. Mowa oczywiście o Google Analytics 4 (GA4).
Coraz więcej firm i marketerów zmierza w kierunku podejmowania decyzji marketingowych na podstawie danych, które odzwierciedlają realne zachowania klientów. W jaki sposób je zbierają? Zobacz, na czym polega audyt Google Analytics (GA) i przekonaj się, jak możesz wpłynąć na jakość pozyskiwanych informacji.