Ukryte skarby Google Ads – jak tworzyć kampanie, które zwiększają przychody.

13.10.2020 - SEM - Olga Balas

Chcesz zwiększyć zyski w e-commerce dzięki kampaniom w Google Ads? Poznaj pięć narzędzi optymalizujących kampanie reklamowe, które ci w tym pomogą.

Poziom treści:

  • Podstawowy
  • Średniozaawansowany
  • Ekspercki

Google Ads w e-commerce

 

Odkryj możliwości Google Ads

Reklamy Google to jedno z głównych narzędzi dla każdego biznesu e-commerce. Ale nie wszyscy wiedzą, że ten inteligentny, wielofunkcyjny system zawiera narzędzia, które pozwalają oszczędzać na wydatkach reklamowych. Choć podstawowe funkcje Google Ads są stosunkowo proste do opanowania, warto też poznać nieco bardziej zaawansowane rozwiązania, gdyż szybko przełożą się na konkretne zyski.

1.Smart Bidding, czyli inteligentne ustalanie stawek

Smart Bidding to nic innego jak zbiór zautomatyzowanych strategii stawek, opartych o systemy uczące się. W praktyce oznacza to, że system analizuje wiele zmiennych naraz w czasie aukcji i automatycznie dostosowuje stawki w ten sposób, by spełnić cele, które zakłada nasza strategia e-commerce.

Rodzaje inteligentnych strategii, które mamy do wyboru:

  • Maksymalizacja liczby konwersji
  • Maksymalizacja wartości konwersji
  • Docelowy ROAS*
  • Docelowe CPA**
  • Ulepszony CPC (eCPC)***

*ang. Return on Advertising Spend – zwrot wydatków, które zostały poniesione na reklamę Google Ads.

**ang. Cost per Action (średni koszt zdarzenia) – jeden z kluczowych wskaźników efektywności, obliczany przez podzielenie całkowitego kosztu kampanii przez liczbę kliknięć w reklamę.

***ang. Cost per Click (średni koszt kliknięcia) – współczynnik efektywności reklamy. Enhanced Cost per Click (eCPC) to ulepszony mechanizm CPC.

Jeśli interesuje nas zwiększenie przychodów w naszym e-commerce, to należy postawić na dwie strategie: maksymalizację wartości konwersji oraz docelowy ROAS. Pierwszą wybieramy, gdy naszym celem jest tylko zwiększenie przychodów, drugą – gdy chcemy, by zwiększenie przychodu wiązało się również z satysfakcjonującym zwrotem z inwestycji.

Jeśli nie mamy aż tak restrykcyjnych celów w naszej kampanii Google Ads, możemy również skorzystać ze strategii maksymalizacji liczby konwersji, która sprawi, że nasze kampanie będą dostarczać więcej transakcji. Jeśli koszt za pozyskanie jednej transakcji jest dla nas równie istotny, warto skorzystać ze strategii docelowego CPA, która swoim działaniem spowoduje, że osiągniemy interesujący nas koszt konwersji.

 

Potrzebujesz wsparcia w wyborze optymalnego narzędzia e-commerce? Napisz do nas.

 

2. Kampanie inteligentne – Smart Shopping

Gdy prowadzimy działania w Google Ads dla e-commerce, nie możemy obejść się bez kampanii produktowych, bo żadna reklama tak dobrze nie pokaże użytkownikom produktów, których szukają. Od dłuższego czasu kampanie produktowe są dostępne w wariancie „inteligentnym” – mowa o kampaniach Smart Shopping.

Ten typ kampanii wyświetla się zarówno w wyszukiwarce jako reklamy produktowe, jak i w sieci reklamowej jako remarketing dynamiczny. Jest nastawiona na maksymalizację wartości konwersji oraz można w niej zastosować strategię docelowego ROASu, który będzie czuwał nad naszym zwrotem z inwestycji. W zależności od naszych celów i potrzeb możemy utworzyć jedną kampanię Smart Shoppingową lub kilka (np. dla różnych kategorii produktów).

3. Odbiorcy nastawieni na działanie – custom intent i similar audience

Dobrym sposobem na zwiększenie przychodów z e-commerce jest dotarcie do użytkowników w odpowiednim momencie ich ścieżki zakupowej. Warto skupić się na tych klientach, których intencja zakupowa jest bliżej działania niż wstępnego poszukiwania produktów.

Jednym ze sposobów dotarcia do takich użytkowników dzięki Google Ads jest korzystanie z custom intent, czyli z niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach. Są użytkownicy, których system dobiera na podstawie stworzonej przez nas listy słów kluczowych. Jakie słowa warto wziąć pod uwagę? Takie, których użytkownicy mogą szukać w wyszukiwarce. Dlatego najbardziej efektywne mogą okazać się listy na podstawie naszych słów brandowych lub ogólnych haseł – inspiracji można poszukać wśród konwertujących słów kluczowych z naszych kampanii w wyszukiwarce.

Z kolei similar audience to listy podobnych użytkowników, które system Google Ads tworzy na podstawie naszych list remarketingowych. Dlaczego mogą się sprawdzić? Ponieważ system wyszukuje użytkowników, którzy jeszcze nie korzystali z naszych usług, ale mają podobne cechy do naszych dotychczasowych odbiorców – czyli szansa, że zainteresuje ich nasza oferta, jest duża.

4. Lojalizacja klientów

Utrzymanie klientów powinno być jednym z głównych celów każdego biznesu – podobnie jest w przypadku e-commerce. W Google Ads mamy szansę na dotarcie do klientów z pomocą list Customer Match, które tworzymy z danych pozostawionych w naszym sklepie przez klientów (adres e-mail, numer telefonu itd.) – dla bezpieczeństwa zaszyfrowanych przez nas lub przez Google Ads. Z list klientów możemy korzystać, by aktywizować tych użytkowników np. gdy pojawią się nowe produkty w naszym asortymencie czy będziemy mieć nową promocję. Customer Match działa w wyszukiwarce Google, Zakupach Google, Gmailu, YouTube i w sieci reklamowej Google.

Kolejnym aspektem lojalizacji klientów jest skupienie się na wartości, jaką dla nas generują. Mowa tu zarówno o przychodach, jakie generują, jak i czasu od ich ostatniego zakupu. Do określenia wartości użytkownika należy wykonać analizę RFM.

RFM to skrót od Recency, Frequency i Monetary:

  • Recency – określa czas, który upłynął od ostatniego zakupu
  • Frequency – ocenia jak często klient robi zakupy w naszym e-sklepie
  • Monetary – określa, ile pieniędzy użytkownik wydaje u nas

Taką analizę możemy wykorzystać do tworzenia list remarketingowych. Następnie użyć ich do kierowania w kampanii z naszymi najnowszymi promocjami.

5. Testy, testy, testy!

Strategie opisane w powyższych punktach to podstawowe sposoby na zwiększenie zysków z kampanii w Google Ads. Jednak ograniczanie się tylko do narzędzi na dłuższą metę nie wystarczy do rozwoju platformy e-commerce. Mimo coraz większej automatyzacji działań należy je regularnie optymalizować i sprawdzać efekty w porównaniu z naszymi celami. Dlatego zachęcamy do testowania różnych kombinacji i analizowania ustawień.

Chcesz wykorzystać Smart Bidding i użyć strategii docelowego ROASu? Pamiętaj, żeby zwiększać lub zmniejszać jego poziom i porównywać ich efekty. Prowadzisz standardową kampanię produktową? Sprawdź możliwości Smart Shopping. Twórz różne listy użytkowników, które będziesz mógł wykorzystać w kampaniach w sieci reklamowej – powyżej wymieniliśmy kilka pomysłów, sprawdź, który z nich sprawdzi się u ciebie. Może któryś okaże się totalnym strzałem w dziesiątkę? Przede wszystkim – korzystaj z całego dobrodziejstwa, jakie niesie ze sobą Google Ads i jego coraz lepsze funkcjonalności.

 

Potrzebujesz pomocy w rozwoju e-commerce? Nasi eksperci chętnie pomogą.

Senior SEM Specialist

Korzystamy z plików cookies oraz podobnych technologii, by móc jak najlepiej dostosować serwis do Twoich potrzeb oraz serwować Tobie interesujące Ciebie reklamy. Korzystając z naszego serwisu zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies i podobnych technologii.

Więcej w Polityce Cookies 5